Piatok 30. októbra. Meniny má Šimon, Simona

Investujeme.cz: Český Partners dostal za reklamu pokutu 200 tisíc Kč

„Ak nechcete v penzii revať od hladu, zavolajte nám, Partners, pripravte sa na svoj ​​dôchodok už dnes,“ veta, ktorá zaznieva v televíznej reklame v Česku, priviedla Partners na pranier tamojšej Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie. Spoločnosť i jej reklamná agentúra dostali pokuty po 200 tisíc.

Zavedenie druhého piliera neskončilo úspešne. Spoločnosti, ktoré do neho v nádeji investovali, uzatvárajú svoje účtovné knihy s nevymožiteľnými stratami a víťazi predčasných volieb chcú druhý pilier zrušiť. A ak to neurobia oni, môže sa o to postarať po dvoch rokoch Česká národná banka. Snáď aspoň účastníci, ktorí prijali riziko a vytrhli časť svojej budúcnosti aspoň zdanlivo zo štátnych hýrivých rúk, z toho nevyjdú tak zle.

Spoločnosť Partners na druhý pilier veľa stavila. Na neho a na spoluprácu s Allianz penzijnou spoločnosťou. Jej stávka bola tak vysoká, že do penzijnej spoločnosti vstúpila aj majetkovo a nebála sa ohroziť povesť nezávislej finančno-poradenskej spoločnosti, keď svojim poradcom v druhom pilieri umožnila dojednávať iba fondy Allianz. Stávka nevyšla. A teraz ešte dostáva ďalšiu ranu zo strany českej Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie.

Reklama Partners na penzijnú reformu sa Rade nepáči. Vraj šíri strach. „Je v rozpore s dobrými mravmi, pretože neprípustne využíva motív strachu, keď hrozí vážnymi následkami hladu a chudoby v dôchodku, ak nebudú využité ponúkané služby finančného poradenstva. Reklama vyvoláva u spotrebiteľa účelné obavy a strach a preto ho môže viesť k emocionálnemu obchodnému rozhodnutiu, ktoré by treba inak neurobil, „uvádza včerajšia tlačová správa rady z 21. zasadnutia, ktoré sa konalo 19. novembra 2013. Reklamu si môžete pozrieť tu.

To si Partners nezaslúžili. Iste, šíria strach. Ostatne všetky poistné produkty, medzi ktoré možno v istom slova zmysle priradiť aj produkty sporenia na penziu, sa predávajú strachom. Nebyť strachu zo smrti, zrejme by si nikto nekúpil životnú poistku pre zaistenie prípadných pozostalých. Nebyť strachu z bezmocnosti, neuzavrú si ľudia ani poistenie invalidity. A ak si neuvedomujú reálne následky svojich činov alebo nečinnosti, vyvolanie strachu z nich môže byť správnym impulzom k ich predchádzaniu.

Partners šíri strach. Trochu sa obávam, že Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie nesleduje televíznej reklamy. Ja teda tiež veľmi nie. Niektorým ale uniknúť nedokážem. Napríklad keď ma výrobca dezinfekčných prostriedkov straší, že ak nebudem používať práve ten jeho, tak ma mikróby na toalete nepochybne zničia. A k tomu mi chce ešte Európska komisia znemožniť poriadne splachovať. Začínam sa skutočne báť.

„S rozhodnutím nesúhlasíme a považujeme ho za nesprávne, ako sme uviedli pri správnom konaní u rady,“ poznamenal riaditeľ právnych služieb a compliance a člen predstavenstva Partners Vít Mikolášek pre denník Aktuálně.cz.

Rozhodnutie o udelení pokuty vo výške 200 tis. Kč pre spoločnosť Partners a pokuty v rovnakej výške pre spoločnosť Kristián, ktorá ju vytvorila, ešte nie je právoplatné. Obe spoločnosti sa proti nemu budú pravdepodobne brániť. Či už uspejú alebo nie, za 200 tis. Kč získali vďaka Rade obe spoločnosti pomerne veľa popularity. A ako hovorí stará pravda : „Aj negatívna reklama je reklama.“ A o negatívnu popularitu tu nepochybne ide. Kto by chcel byť označovaný za šíriteľa strachu? To príliš nadšených klientov zrejme neprinesie. Skôr vystrašených.

Kurióznych stretov ohľadne reklamy bolo v nedávnej histórii viac. Napríklad OVB sa pokúšalo sudcu Vrchného súdu v Prahe presvedčiť, že je tučná žaba. Neuspelo.

Pôvodný článok si môžete prečítať tu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial