Pondelok 23. októbra. Meniny má Alojzia

Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu

Určite to prišlo do mailu aj vám. Neznámy autor si zobral na mušku finančných poradcov a pseudoporadcov a v reťazovom maili radí ľuďom, ako sa zbaviť dotieravých predajcov. Obranné postoje sú celkom vtipné a nepochybne účinné. Žiaľ, ten, kto ich používa, sa oberá o možnosť urobiť si poriadok vo svojich financiách. Ako teda prelomiť pevnú bariéru odmietania?

Z textu, ktorý koluje internetom, prinášame najvýznamnejšie pasáže, na ktoré priamo nadväzuje naša protiargumentácia, ktorá by mohlo uspieť. Budeme radi, ak svoje postrehy vyjadríte v článku pod textom.

„Autor“ anonymného mailu, ktorý mi prišiel do schránky minulý týždeň, píše: „Je pomerne jednoduché zložiť telefón, ale všetci vieme, že to nie je ono. Oveľa lepšie je prinútiť toho drzého človeka na druhej strane telefónu, aby sa s vami sám nechcel stretnúť. Nič totiž nezlepší náladu, ako fakt, že ste argumentačne odstavili toho, kto sa živí predajom. Garantujem vám, že jedna z mojich rád zaberie na každého.“ 

Nuž, treba uznať, že všetkých päť bodov je len ťažko prekonateľných. Ale o to väčšia výzva to je. Navyše, každý potenciálny klient, ktorý začne hrať túto hru, ju určite rád dohrá do konca  a na konci bude on v pozícii spokojného klienta a vy v pozícii úspešného poradu. Pozrime sa teda na 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu bod po bode.

Protiútok sektou

Dotieravému poradcovi povedzte: Žiaľ moje náboženstvom mi nedovoľuje uzavrieť využívať finančné služby, ale určite príďte, rád vám porozprávať viac o svojom náboženstve a o tom, aký bezbožný život žijete, pokiaľ sú vašou životnou náplňou peniaze. Garantujem vám, že tento poradca vám už nikdy nezavolá.

Protiargument: Aj, keď to na prvý pohľad môže pôsobiť odstrašujúco, v skutočnosti vám tento človek nahral na smeč. Zdôraznite, že mnoho vašich klientov prispieva na charitu viac ako v minulosti vďaka úsporám, ktoré ste im zabezpečili. Hovorte o tom, že nereprezentujete finančné inštitúcie, ale práve naopak, pomáhate klientom bojovať proti dominancii týchto subjektov.    

Pýtajte si za stretnutie peniaze

Poradcovia radi hovoria, že ich služby sú bezplatné. Povedzte, že vy takto nepracujete a váš čas stojí peniaze. Zdôraznite, že viete o tom, koľko zarobí a že každú začatú hodinu chcete napríklad 50 eur. Toto zaberá naozaj vždy. Poradca sa možno začne vykrúcať, ale keď budete trvať na svojej požiadavke, pochopí, že si vybral nesprávne číslo na zavolanie.

Protiargument: Prijmite túto hru, povedzte, že stretnutia s vami prinášajú ekonomický prospech, veď aj to je dôvod, prečo zarábate toľko, koľko zarábate. Vysvetlite, že finančný prínos z vášho stretnutia dokážete presne špecifikovať až analýze jeho potrieb. Ak bude trvať na „cashi“, zdôraznite, že vašou úlohou nie je dávať mu hotovosť, ale vysvetliť mu, ako docieliť aby tých 50 eur malo aj o 5 rokov rovnakú hodnotu ako dnes najmä v čase, keď vlády znehodnocujú – teda falšujú vlastné peniaze.

Opýtajte sa, koľko vriec múky má poradca doma

Tento spôsob zbavenia sa poradcu využívam naozaj rád. Do telefónu povedzte, že sa s ním radi stretnete, ale nech najskôr odpovie na otázku, koľko vriec múky má doma. Odpoveď je zväčša jedno – dve kilá. Po takej odpovedi však záujem o stretnutie stornujte so slovami, že neveríte niekomu, kto vraví, že vás chce finančne zabezpečiť, ale nevie zabezpečiť sám seba pre prípad potravinovej krízy, čo je oveľa elementárnejšia potreba. Zaberá 100%, nikto nemá doma zásoby múky na niekoľko mesiacov.

Protiargument: V tomto prípade treba platí, že treba byť opatrný pri každej odpovedi a v každej situácii pôsobiť dojmom človeka, ktorý myslí na nepredvídateľné okolnosti. Ak je však otázka naozaj záludná, ako v tomto prípade, neostane iné, ako vtipne poznamenať,  že vy i vaši klienti si pre prípad potravinovej krízy nerobia zásoby múky, ale kvalitných údených klobás.

Pošlite ho na vzdialené miesto

Povedzte, že sa radi stretnete a pošlite ho na vzdialené miesto, na ktoré neprídete. Keď vám zavolá, že vás už čaká, povedzte, že ste na druhom konci mesta a že ste z neho zhrození. Nechápete, ako vám chce radiť niekto, kto si nevie zapamätať termín stretnutia. Stretnutie následne zrušte.

Protiargument: Nepríjemná situácia. Snažte sa reagovať pokojne a klientovi povedzte, že vás vzniknutá situácia mrzí najmä preto, že ste sa takýmto zbytočným prepravením obrali niektorého klienta o možnosť zefektívniť osobné financie a tým pádom aj ušetriť. Všetko však má svoje hranice a preto v komunikácii s takýmto klientom nepokračujte. 

Pýtajte sa na províziu

Zákon o finančnom poradenstve prikazuje poradcom zverejniť ich províziu na požiadanie klienta. Povedzte poradcovi, že sa s ním radi stretnete, ale nech si pripraví informácie o províziách za jednotlivé produkty. Keďže nikto z týchto ľudí nechce, aby ste vedeli, akú sumu má na výplatnej páske, určite stretnutie zruší.

Protiargument: Nebráňte sa takejto požiadavke. Podklady si pripravte, ale klientovi vysvetlite, že je v jeho záujme sledovať poplatky a nie vašu províziu. Ukážte mu, že vašou prácou je dobre poradiť a prípadne ušetriť práve na poplatkoch.  

3 odpovede na “Koluje internetom: 5 tipov ako sa zbaviť finančného poradcu”

  1. ben píše:

    Zbavit sa dotieraveho fin.poradcu je jednoduche. Poviem mu hned na rovinu, ze o jeho sluzby nemam zaujem, lebo som dostatocne financne gramotny na to, aby som si svoje financie riadil sam.
    Ak to nepochopi (co sa stava dost casto), tak to len svedci o jeho (ne)gramotnosti. Potom uz len poviem: dopocutia, a zlozim telefon.
    S fin.poradcami je to podobne ako s jehovistami. Aj tym teba povedat, ze uz verim v ine nabozenstvo a som v nom stastny. Avsak jehovisti (na rozdiel od fin.poradcov) to hned pochopia, usmeju sa, zazelaju pekny den a idu si svojou cestou.
    Inac, pocul som taky vtip zo zivota:
    „chces sa zbavit svojich kamaratov? Spytaj sa ich, ci nepotrebuju financne poradit.“ :-):-):-)

  2. nezavisly finančný sprostredkovateľ píše:

    ak takto klient zareaguje mne tak sa oklame on sám (mimochodom nekontaktujem cudzich ludí mobilom a podobne) ak takto zareaguje na nejakeho zalenáča z niektoreho mlm systému tak je to jedno… zle meno spravili vacsionou mlm, kde stale hladajú nových ludí… čo neznamena že tam nie sú aj kvalitní… Ja osobne môžem povedať za seba že klient ktorý odmietol moje služby ubližil omnoho viac sebe ako mne, lebo viem ako to vacsionou dopadne ked sa spolahne na svoju „financnu gramotnost“ veri svojej banke či kamennym pobočkam poistovní… a rovnako viem ako to dopadne u 70 % prípadov ak bude verit inému sprostredkova­telovi… čo dodať zrušil by som mlm a v školach zaviedol predmet finančná gramotnost lebo bez nej tazko klient rozozna odborníka od fušera

  3. Roman píše:

    V nadväznosti na tip „pošlite ho na opačný koniec mesta“ dávam do pozornosti ustanovenia občianskeho zákonníka, na základe ktorého je možné takto spôsobenú škodu a aj ušlý zisk vymáhať.
    Ak by poradca klientovi do telefónu povedal, že predžalobnú výzvu mu doručí ešte tento týždeň poštou, je prinajmenšom diskutabilné, či by sladký pocit „víťazstva“ nad poradcom trval dhlo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *