Sobota 23. septembra. Meniny má Zdenka

Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?

AFISP prekvapil. O kvalite produkcie už prestal teoretizovať a ukázal prstom na konkrétnu firmu. Necítim sa byť dostatočne nezávislým na to, aby som mohol odpovedať na otázku, či oprávnene. Obvinenie z priameho poškodzovania klientov je priveľmi vážne a nekorešponduje s obrazom spoločnosti, ktorej kvalitu produkcie ocenila Česká televízia a české časopisy Finanční poradce, Profit a EURO. Neriešme však oprávnenosť a pozrime sa, aké dvere AFISP otvoril.

Členovia AFISPu opreli svoje rozhodnutie o agresívne náborovanie a ako bonus k nemu pribalili aj poškodzovanie klientov: Členské organizácie AFISPu však boli dlhodobo vystavené nekorektným a mimoriadne agresívnym technikám náborovania svojich spolupracovníkov Fincentrom a.s. Po prechode k Fincentru a.s. takto získaní spolupracovníci za posledné dva roky stornovali tisíce zmlúv klientom. Pri každom storne však klient stráca významné prostriedky a teda ho takéto konanie priamo poškodzuje.Veľmi dôležitý argument! Prepoisťovanie je jedným z najväčších neduhov sprostredkovateľského biznisu a komu sa ho podarí zastaviť, zaslúži si sochu hneď vedľa M. R. Štefánika (AFISP sídli v Bratislave na nábreží pri Štefánikovej soche). Samotné poisťovne totiž určite potvrdia, že prepoisťovanie nemá lídra a živia sa ním zlatokopi v takmer všetkých spoločnostiach. Hádzať to na jednu firmu je iba zametaním vlastného smetia pod cudzí koberec. Najmä ak problém nekvality tu bol dlhodobo a cítia ho napríklad aj banky, veď prečo by inak najväčšia banka pred pár rokmi vypovedala zmluvu najväčšej sprostredkovateľskej spoločnosti.

Než budeme pokračovať, jedna krátka poznámka: Občas má aj predčasné zrušenie zmluvy svoj význam. Napríklad, keď si klientka nechala „poradiť“ IŽP s mesačným poistným 100 eur, pričom do sporiacej zložky ide 100 eur a v zmluve nie sú dojednané žiadne riziká. Takéto poistenie pomôže k slušnému dôchodku iba sprostredkovateľovi a rozhodne nie klientke a jeho včasné predčasné zrušenie má svoj význam, kým na poplatkoch nepríde o dvojročné úspory. Tým však nechcem povedať, že rušenie zmlúv bez vážneho dôvodu je v poriadku. Skôr naopak.

Ale späť k AFISPu. To, že jeho valné zhromaždenie urobilo rozhodnutie na základe prínosu pre klienta, je zaujímavý prvý krok. A za ním by mali nasledovať ďalšie, keď jednotliví členovia ukážu svoje karty a nechajú zvonku posúdiť kvalitu svojej práce. Od biznis segmentu, ktorý o sebe hovorí, že ponúka pridanú hodnotu oproti bankám či poisťovniam, je to prirodzené očakávanie. Generálna tajomníčka AFISPu Darina Huttová už počas odovzdávania tohtoročných cien AFISPu naznačila, že v budúcnosti by mohla do hodnotiaceho modelu pribudnúť aj kvalita produkcie. Verím, že sa tak stane už čoskoro. Kým doteraz to členovia AFISPu mohli urobiť, po včerajšom rozhodnutí už musia. Iba tak dokážu, že im ide naozaj o dobro klienta a nie iba o pomstu spoločnosti, ktorá svoj rast postavila na kupovaní ich ľudí.

Tento komentár vyjadruje osobný postoj autora a nie názor redakcie. Ilustračné foto: sxc.hu.

5 odpovedí na “Komentár: Nájde AFISP odvahu pokračovať?”

  1. Miloš píše:

    Súhlasím s názorom autora článku. AFISP síce hovorí o kvalite a ochrane klienta, na druhej strane nič neurobila napríklad pri zrušení spolupráce banky so sprostredkova­teľskou spoločnosťou. V prípade včerajšieho vylúčenia Fincentra z AFISP len potvrdila jednostrannosť svojich rozhodnutí. Je to smutné, pretože ak niekto bude chcieť odísť do inej firmy, nikto mu v tom nezabráni. Dokonca ani sankcie, ktoré majú zakotvené v zmluvách, nie! A poškodzovanie klientov? Nezmysel. Odpoveď je daná otázkou: Kto pred klientom tají názov spoločnosti, v ktorej pracuje, inak má problém dohodnúť stretnutie? Práve z tejto spoločnosti niektorí poradcovia poškodzovali klientov. A kto by takého poradcu chcel? Ja určite nie.

  2. Milan píše:

    Všetko môže byť pravda pre čo bolo Fincentrum sankcionované a vylúčené z AFISP. Agresívne nábory, vypovedané zmluvy, nekvalitné poradenstvo ovplyvnené honbou za kariérou…Ale! Všetko z vyššie spomínaného sa deje v každej MLM maklérskej sieti. A čo sa týka stornovosti a chýbajúcej nestrannosti, tak iste vedie OVB! Odídenci sú hlavne z radov OVB a už sú dávno aj v tretej maklérskej spoločnosti. Takýto poradcovia robia zlé meno nám všetkým, čo sa snažíme o kvalitnú prácu a ide nám o klienta. Preto sa pýtam: prečo nebola sankcionovaná doposiaľ žiadna iná spoločnosť? Nezastávam si Fincentrum, sám tam už nepracujem, zastávam si kvalitnú prácu a tá je v ľuďoch a keď nie je, tak dopláca klient…

  3. resp píše:

    Je ľahké neustále sa vracať do minulosti a stále ju napádať. Každý vie, že OVB to nemalo v minulosti všetko ideálne, dnes je však na najlepšej ceste, zbavilo sa nevhodných ľudí buď výpoveďou, ale sú viacerí už v konkurencii FC a BC. Kvalita neustále rastie a spokojnosť klientov podľa posledných štatistík sa tiež posunula do oveľa pozitívnejších čí­sel

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *