Piatok 22. júna. Meniny má Paulína

Na hypotekárnom boome sa vezú i médiá. Banky masívne investujú do reklamy

Reklamy na hypotéky tento rok valcujú médiá. Za prvý polrok obsadili inzertný priestor v takmer dvojnásobnej hodnote ako v rovnakom období vlani. Až 85 percent z reklamných rozpočtov smeruje do televízií. Z printových médií lovia banky budúcich klientov najmä cez Nový čas a Trend.

V minulom roku investovali banky do propagácie svojich hypotekárnych produktov celkovo viac ako 13,5 milióna eur. Údaj vyplýva z cenníkových cien médií, nezohľadňuje teda žiadne zľavy a bonusy. V porovnaní s rokom 2013 však boli minulý rok vo výdavkoch na reklamu v tomto segmente prekvapivo až o jednu štvrtinu chudobnejší. Tento rok ale stratené viac ako doháňa.

Tento rok sa banky snažia vytĺcť s hypotekárnych produktov maximum. V prvom polroku vzrástla hodnota ich reklamných výdavkov oproti vlaňajšku na dvojnásobok. Banky sa snažia využiť nízke úrokové sadzby. Jednak zvádzajú boj o nových zákazníkov, ktorý si kupujú nové bývanie, nemalou cieľovou skupinou sú i klienti konkurencie.

Finančné domy tak investujú do tohtoročného dynamického trhu nemalé marketingové úsilie. Nové realitné projekty sa objavujú ako huby po daždi, nezamestnanosť klesá, reálna mzda rastie. Všetko to dovedna znamená výnimočnú situáciu, ktorá vracia slovenský realitný trh pred rok 2008.

Z prieskumu Lifestyle 2015 agentúry TNS Slovakia napríklad vyplynulo, že kúpu bytu alebo domu plánuje 17 percent a kúpu chaty či záhrady šesť percent ľudí. Väčšina z nich pokryje výdavky spojené s touto kúpou práve prostredníctvom hypotekárneho úveru. Ďalšia štvrtina Slovákov zvažuje v blízkej budúcnosti rekonštrukciu bytu alebo domu, a tu vzniká opäť možnosť využiť hypotéku, najmä pokiaľ ide o rekonštrukciu väčšieho charakteru.

V mediamixe desiatich slovenských hypotekárnych bánk dominuje podľa očakávania televízia. Do štyroch celoslovenských TV staníc smerovalo takmer 85 percent rozpočtov. Desatinu zachytili printové médiá. Zvyšok sú malé podiely, ktoré pripadli outdoorovým nosičom a rádiám. 

Dovedna tak vlani televízie odvysielali takmer 16 500 reklamných spotov na hypotekárne úvery v celkovej dĺžke presahujúcej 94 hodín. V printových médiách zabrala inzercia hypotekárnych produktov dokopy 246 inzertných strán (z toho 85 inzertných strán v časopisoch a 161 inzertných strán v novinách).

tv-hypoteky

Pozoruhodné je rozdelenie reklamy medzi jednotlivé printové titulu. Prím hral podľa očakávaní Nový čas. No hneď za ním sa v počte reklamných strán venovaných hypotékam umiestnil týždenník Trend. Ide pritom o médium so špecifickou, užšou cieľovou skupinou. Trend predbehol širokospektrálne médiá ako SME, alebo Plus 1 deň.

Z ponuky novinových titulov tak využili banky v najväčšej miere inzertný priestor v denníkoch Nový Čas, SME a Plus jeden deň. V prípade časopisov využili banky najviac priestoru v Trende, v Plus 7 dní, a v Peknom bývaní. casopisy-noviny-hypoteky

Prima banka nešetrila a vlani sa stala najväčším reklamných zadávateľom v kategórii. Tento sa zatiaľ umiestňuje na druhom mieste. Predbehla tak tradičných hypotekárnych hráčov ako VÚB banka, či Tatra banku.  zadavatelia-hypoteky

Monitoring reklamných výdavkov realizovala spoločnosť TNS Slovakia. Vychádzala z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Spoločnosť aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a šesť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, dve kino spoločností a jedno mediálne zastupiteľstvo (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *