Piatok 20. októbra. Meniny má Vendelín

Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING

Kreativita vo finančníctve môže mať rôzne podoby. Kreatívni boli napríklad aj grécki štatisti, keď reportovali hospodárske výsledky krajiny. V našom prípade sa však budeme sústrediť na tvorivosť s pozitívnym pozadím. A tej je v nudnom prostredí finančných inštitúcií na Slovensku ako šafranu. Ale nájde sa. Redakciu Investujeme.sk zaujali vlani svojim konaním VÚB, Slovenská sporiteľňa a ING Životná poisťovňa.

Najkreatívnejšia reklama: Lepiči VÚB

Pracovníci reklamných agentúr určite vedia, že z chýb lepičov plagátov môžu vzniknúť ošemetné situácie. VÚB a jej agentúra Istropolitana povýšila takéto chyby na kreatívny koncept a výsledkom je príjemná, vtipná a zapamätateľná reklama. Veď napríklad fráza „Díky, Broňa“ zľudovela nielen medzi najmladšou generáciou.

lema-splatky-nahled
Ani kampaň VÚB však nebola bez chyby. Nedostatkom série reklamných konceptov bol šot stotožňujúci 3,5% úrokovú sadzbu pri termínovanom vklade na jeden a pol roka a spodnú hranicu, za akú sa dala získať hypotéka. Keďže 3,5% za poldruha roka je niečo iné, ako rovnaká sadzba za jeden rok, spájať by sa tieto čísla nemali, najmä nie v rýchlom televíznom spote, kde ich divák nedokáže rozlíšiť. Myslí si to aj Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, podľa ktorej VÚB porušila televíznym spotom na 3,5% úrok etický kódex. Banka síce hovorila, že 3,5% úrok vyplatí za 18 mesiacov, táto informácia však nebola dostatočne zvýraznená a preto mohla klientov pomýliť.

Aj keď tento problém nemožno zľahčovať, z celkového pohľadu patrili spoty VÚB k tomu najkreatívnejšiemu, na čo sa v rámci televíznych reklám dalo pozerať.

Najinovatívnejší počin v produktovej oblasti: ING Životná poisťovňa

Predávať produkty životného poistenia cez internet nie je jednoduché. Okrem legislatívy je pomerne veľkou prekážkou aj nízka finančná gramotnosť klientov, ktorí by bez pomoci ťažko dokázali nájsť produkt prispôsobený ich potrebám. V tomto duchu uvažuje aj ING Životná poisťovňa, ktorá ponúka uzatvorenie on-line rizikového životného poistenia ING ProAktiv Štart so zľavou na poistnom. Ako vysvetľuje šéf ING životnej poisťovne Dušan Quis: „Na internete momentálne ponúkame rizikové životné poistenie ProAktiv Štart, s fixným rizikovým balíčkom zahrňujúcim základné riziká, ktoré je možné v podstate odporučiť každému klientovi. Treba si uvedomiť, že by bolo veľmi zložité vysvetliť klientovi všetky poistné podmienky spojené s každým pripoistením. Naša spoločnosť  preto na internete v tejto chvíli ponúka len základné riešenie, ktoré ale nemusí byť pre klienta finálne. Pokiaľ by potreboval zložitejšie riešenie, odporúčame poradiť sa s našimi profesionálnymi sprostredkovateľmi.“ 

ing-rizikovka-nahled-nahled-nahled

Zhrnuté a podčiarknuté, aj keby sa teda podarilo rozšíriť predaj životného poistenia cez internet, určite by to nebol produkt pre každého. Na druhej strane, spokojných klientov by si našiel. Najmä tých, ktorí ocenia nižšiu internetovú cenu. Koniec koncov, ani bežné tovary nenakupujú cez internet všetci, ale len tí (počítačovo) gramotnejší, ktorí sa nemusia poradiť  s predavačom v obchode o tom, ako funguje napríklad plazmový televízor.

Aj napriek svojej opatrnosti si ING Životná poisťovňa zaslúži uznanie, že našla odvahu a ponúka životné poistenie aj prostredníctvom internetu. Je to prvý a veľmi dôležitý krok, ktorý, dúfam, budú nasledovať aj ďalšie spoločnosti. Za hlavný benefit považujem nižšiu cenu práve preto, že produkt nie je zaťažený vysokými províziami. Trh IŽP je dnes deformovaný chamtivosťou a ak sa internet stane postupom času konkurenciou k ostatným predajným kanálom, môže to byť dlhoočakávaným stimulom, ktorý pomôže zreálniť poplatkovú štruktúru v tomto segmente.

Najkreatívnejší počin v produktovej oblasti: Slovenská sporiteľňa

V prípade Slovenskej sporiteľne oceňujeme skôr kreativitu produktového tímu ako prínos pre klienta. Vopred vyplácané úroky sú totiž krásnym príkladom, ako možno priemerné úročenie zabaliť do neodolateľného balíka.

babka-uroky-nahled-nahled

Áno, recenzia na vopred vyplácané úroky, ktorú sme na Investujeme.sk publikovali, rozhodne nebola priaznivá. Aj s odstupom času budeme tvrdiť, že pre klienta sú na trhu aj výhodnejšie formy sporenia. Ale pokiaľ hovoríme o kreativite, zaslúžia si produktoví manažéri Slovenskej sporiteľne naše uznanie. Bežný produkt sa stal ich zásluhou na trhu viditeľnejší a chcenejší. Aj keď tak vlastne maskoval svoju menšiu výhodnosť.

 

 

 

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

View Results

Loading ... Loading ...

5 odpovedí na “Najkreatívnejšie finančné inštitúcie? VÚB, Slovenská sporitelňa a ING”

  1. Rudi píše:

    Ktore reklamy povazujete za najmenej kreativne? Pre mna je to urcite Dexia s tou reklamou, nie je v tom naozaj nic. A urcite aj sporitelna s tym priblblo sa usmievajucim chalanom.

  2. Andrej píše:

    Ako by povedal Hviezdoslav:
    Lepici, lepici,
    chodte rovno…
    na Zlaty klinec.
    Hej, bola dobra.

  3. Terka píše:

    Mne sa páčila reklama na Generalli, niečo v tom zmysle, že sa pred klientami neskrývame. Nasmiala som sa.

  4. mci píše:

    Co je na vyplacani urokov vopred kreativne, to by ma fakt zaujimalo. Je to uplne standardna moznost podpory. To uz kreativnejsie je vyplacanie urokov vo forme tovaru z katalogu, no pokial viem, mala s tym SLSP dost problemy.

    Okrem toho SLSP by som nazval komunikacne a prouktovo ako followersku banku, ktora casto opajcne veci od konkurencie (VUB, PB,…).

    Anyway, nazvat SLSP kreativnou bankou mi pride dost tazky omyl.

    • Werty píše:

      A ponuka(l) niekto na nasom trhu uroky vopred? Ak nie tak je to minimalne inovacia na nasom trhu.
      S tymi produktami boli ake problemy? Vraj mal ten tovar prist nasledne po uzavreti zmluvy kurierom.
      PS: Nerobim si iluzie. Podla mna je cely nas bankovy trh followerom inych trhov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *