Sobota 25. novembra. Meniny má Katarína

Najviac míňajú na reklamu banky, najkreatívnejšie to robí Union

Aj napriek kontroverznosti sa kampaň J&T Banky odborníkom páčila, v profesnej súťaži Zlatý klinec získala ocenenie za televízny i rozhlasový spot. Tatra banka zasa zaujala svojimi internetovými aktivitami. Spomedzi finančných inštitúcií však najkreatívnejšie komunikovala Union poisťovňa vstupujúca na trh autopoistenia.

Marketing finančných produktov je v mnohom špecifický, keďže sprostredkovatelia prinášajú finančné služby klientom prakticky až domov. Pri predaji tak viac ako účinná reklama rozhodujú presvedčovacie schopnosti agenta. Ak klient predsa len sám od seba navštívi finančnú inštitúciu, je to najčastejšie banka. A práve bankový sektor patrí k najväčším zadávateľom reklamy na Slovensku Podľa údajov spoločnosti TNS SK je tradične najväčším zadávateľom telekomunikačný sektor a hneď za ním nasleduju bankovníctvo. Poisťovníctvo bolo v roku 2007 piate, o rok neskôr kleslo na šieste miesto. Napriek silnej pozícii sektora nepatrí ani jedna banka stabilne do prvej desiatky najväčších individuálnych zadávateľov. Pre ilustráciu v rebríčku TNS Sk za december 2009 bola Slovenská sporiteľňa ôsma, v máji jedenásta a v januári 2008 osemnásta. 

Finančné inštitúcie v mesačných rebríčkoch najväčších zadávateľov reklamy

December 2009

Pozícia

Inštitúcia

Objem prostriedkov (v mil. eur)

8.

Slovenská sporiteľňa

2,2

11

Tatra banka

1,4

15.

J&T Banka

1,1

20.

Kooperativa

1

24.

Prvá stavebná sporiteľňa

0,8

28.

Consumer Finance Holding (Quattro, Triangel)

0,6

29.

Poštová banka

0,6

Máj 2009

Pozícia

Inštitúcia

Objem prostriedkov (v mil. eur)

16.

Slovenská sporiteľňa

1,2

18.

VÚB

1,1

20.

Allianz Slovenská poisťovňa

1

25.

Poštová banka

 0,6

29.

Consumer Finance Holding (Quattro, Triangel)

 0,6

Január 2009

Pozícia

Inštitúcia

Objem prostriedkov (v mil. eur)

13.

Dexia

0,6

19.

Slovenská sporiteľňa                                             

0,4

Zdroj:
Stratégie/TNS SK

Najkreatívnejší boli "Ružoví kukláči"

Nielen objem peňazí investovaných do reklamy rozhoduje, omnoho dôležitejšie je, aby si zákazník komunikačné posolstvo všimol v záplave ostatných. Spomedzi finančných inštitúcií sa to vlani najlepšie podarilo Unionu vstupujúcemu do segmentu autopoistenia. Netradičná kampaň „Ružoví kukláči“ vzbudila dostatočný rozruch a naozaj len málo motoristov si nevšimlo nového hráča na trhu PZP a jeho nové kritérium určovania ceny – hmotnosť vozidla.

Kreativitu reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá pre Union Ružových kukláčov vymyslela, ocenila aj odborná porota profesnej súťaže Zlatý klinec, ktorá jej udelila Zlaté klince za celú kampaň, on-line aktivity, kreatívne využitie reklamných médií a Bronzové klince za virálne video a PR aktivity.

Kreativitu videla porota aj v spornej kampani J&T BankyČo je zlé na tom byť bohatý“, ktorej kritici vyčítali snobizmus. Zlatý klinec získal rozhlasový spot využívajúci časomieru s vtipným textom: „Bolo jedenásť hodín. J&T Banka želá svojim klientom dobré ráno.“ Séria televíznych spotov si odniesla bronz. Autorom kampane bola tiež agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorej sa takto podarilo odkomunikovať, že spojenie so značkou J&T je znakom prestíže. Paradoxne však toto posolstvo smerovalo k strednej triede, ktorej peniaze sú od vypuknutia krízy pre privátnu banka zaujímavé a to už od vkladu 30 tisíc eur.

Tatra banka získala Zlatý klinec za on-line aplikáciu propagujúcu službu Spending report. Užívateľom najznámejšej sociálnej siete ponúkala Facebook report, ktorý prostredníctvom zaujímavých štatistík o priateľoch upozornil na možnosť získať rovnaký prehľad aj o vlastných peniazoch. Bronzový klinec získal banner Nadácie Tatra banky, na ktorý sa nedalo kliknúť a cieľová skupina – študenti informačných technológií sa podrobnosti dozvedeli po zobrazení zdrojového kódu.

Zo sprostredkovateľských spoločností sú najviditeľnejšie PG SK a OVB

Pre finančno-sprostredkovateľské spoločnosti  je najlepšou reklamou spokojný zákazník a prirodzene ich tak v rebríčkoch najväčších zadávateľov inzercie nenájdeme. Menej tradičná je v tomto smere Partners Group, ktorá v rámci televíznej reklamnej kampane komunikuje ušetrené poplatky a objem úspor, ktoré pomohla vytvoriť klientom.

Líder trhu OVB volí na podporu svojej značky sponzoringové aktivity. Je generálnym partnerom súťaže finančných produktov Zlatá minca a  vyhlasovania ankety Športovec roka. Fincentrum je v ČR vyhlasovateľom Banky roka, na Slovensku podobné aktivity nevyvíja.

Pomáha reklama predávať finančné produkty?

View Results

Loading ... Loading ...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *