Utorok 19. novembra. Meniny má Alžbeta

O switchingu bankového účtu väčšina Slovákov stále nevie

Banky Peter Apolen 07.12.2016 | 00:00 0 Komentárov

Od marca pribudla bankám nová povinnosť – takzvaný switching, či prenos účtu. Predstavuje to bezplatný prenos bankového účtu aj so všetkými nastavenými platobnými príkazmi z jednej banky do druhej. Slováci to však príliš nevyužívajú. Až sedem z desiatich z nich o tejto možnosti vôbec nevie. 

Zmene účtu sa však nebránime. Ukázal to prieskum Prima banky, ktorý pre ňu zrealizovala prieskumná agentúra 2muse.

Podľa tohto prieskumu si až 73 percent Slovákov myslí, že ich osobný účet je výhodný. Ostatní o tom nie sú presvedčení a napríklad desatina ľudí priznáva, že výhodnosť svojho účtu nedokáže posúdiť.

Aj keď Slováci deklarujú s podmienkami svojich účtov spokojnosť, lepšej ponuke sa nebránia. 61 percent z nich hovorí, že by boli ochotní zmeniť svoju banku za výhodnejšiu.

Dôvody zmeny účtu

Slováci pri rozhodovaní o zmene banky zohľadňujú cenu. Najviac ľudí (63 %) by totiž k presunu účtu do inej banky motivoval práve nižší poplatok za vedenie účtu. Viac ako polovica klientov by sa nechala zlákať výhodami, ktoré by mohli s novým účtom, alebo na ďalších produktoch banky využívať a tretina obyvateľov by ocenila väčšiu dostupnosť banky, ktorej pobočku by mali po ruke.

Až polovica ľudí v prieskume uviedla, že najväčšou prekážkou pri prípadnej zmene by pre nich bola nutnosť nastaviť si nanovo pravidelné platby a oznámiť všetkým nové číslo účtu. Polovica ľudí sa pri zmene účtu obáva aj zbytočnej byrokracie a straty času.

Od 15. marca tohto roku je pritom presun účtu medzi bankami oveľa pohodlnejší. Súvisí to s novou legislatívou, ktorá priniesla ešte jednoduchší switching účtu, a tak klienti s vybavovaním presunu nemajú žiadne starosti. No mnohí Slováci túto službu stále nepoznajú.

Otvorení príležitostiam

Podľa prieskumu dve tretiny z nich vôbec nevedia o tom, že môžu v novej banke o bezplatný presun účtu požiadať. Súčasne až 77 percent opýtaných uviedlo, že keby za nich prechod z jednej banky do druhej kompletne vybavila nová banka, svoj účet by neváhali zmeniť.

Switching účtu je pre klienta bezstarostný. Nová banka totiž za neho dokáže všetko vybaviť. „Klientovi stačí na pobočke podať žiadosť o presun účtu z pôvodnej banky. Po presune účtu zriadime na novom účte klienta aj všetky trvalé príkazy a inkasá tak, ako ich mal nastavené v pôvodnej banke,“ vysvetľuje Henrieta Gahérová, riaditeľka divízie riadenia produktov Prima banky. 

zmena-uctu-1 zmena-uctu-2 zmena-uctu-3

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *