Sobota 23. septembra. Meniny má Zdenka

Podnikáte vo financiách? Za inzerciu cez Google zaplatíte najviac

Firmy podnikajúce v oblasti financií zaplatia za jeden klik budúceho zákazníka hľadajúceho cez Google najviac. Ich kľúčové slová sú totiž v systéme Google AdWords najdrahšie. Financie obsadili hneď prvé štyri priečky najdrahších kľúčových slov v jednotlivých sektoroch na Slovensku. Najviac platia poisťovne.

Klikli ste pri vyhľadávaní cez Google na sponzorovaný odkaz niektorej poisťovne? Poisťovňa za to zaplatila Googlu zhruba 2,40 eura. Takto funguje PPC (Pay-Per-Clic) reklamný systém, keď zadávateľ inzercie neplatí za zobrazenie, ale za klik, ktorý návštevníka presmeruje na stránku inzerenta.

Analýzu oblastí s najdrahšími kľúčovými slovami realizovala spoločnosť PerformicsB2BGroup. Skúmala ceny za non-brandované kampane v jednotlivých segmentoch, čiže v zacielení na všeobecné kľúčové slová, ktoré neobsahujú klientovu značku v roku 2016.

Naprieč každým segmentom bolo stanovených desať najvyhľadávanejších kľúčových slov, na základe ktorých bolo váženým priemerom vyvodená priemerná CPC (cena za kliknutie) pre dané odvetvie.

Vo finančnom sektore sú ceny za kliknutie najdrahšie. Najvyššiu cenu CPC z porovnávaných odborov má segment poistenia (2,40 eura), nasledujú pôžičky (2,10 eura). Celé odvetvie financií má priemerné CPC 2,03 eura a oblasť hypoték je už o niečo lacnejšia – 0,76 eura. Naopak najlacnejšie kliknutie majú lekárne (0,12 eura) a knihy (0,11 eura).

Zaujímavé na prípadovej štúdií je porovnanie ceny za kliknutie medzi slovenským a českým trhom. V segmente pôžičiek je cena za jedno kliknutie v ČR ešte drahšia ako na Slovensku. Poskytovatelia pôžičiek zaplatia na jeden klik v ČR 3,73 eura. Veľký rozdiel nájdeme aj v segmente hotelov, kde sa cena za kliknutie na Slovensku pohybuje v priemere 0,24 €, oproti Českej republike, kde je cena niekoľkonásobne vyššia a to 1,74 €.

 

cpc-klucove-slova

 

„Prípadovou štúdiou sme chceli poukázať na priemernú cenu prekliku (CPC) v najzaujímavejších segmentoch na slovenskom a českom trhu. Mala by slúžiť spoločnostiam, ktoré vstupujú na trh, respektíve chcú porovnať vlastné dosiahnuté CPC s priemerom na trhu, “ hovorí Daniel Zaiček, Business Development Director PerformicsB2BGroup. Dodáva, že každoročne sa CPC zvyšuje o zhruba desať až 20 percent podľa daného segmentu. Hlavným dôvodom medziročného nárastu je konkurencia, ďalším faktorom môže byť podľa neho aj kvalita reklám.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *