Stvrtok 23. novembra. Meniny má Klement

Rozhodnite, ktorá banka sa stane anti-bankou roka

Známy aforizmus, prispôsobený na podmienky bankového sektora, by mohol znieť: banky, ktoré ešte neboli bankami roka, nech sa prihlásia u súdruha Žinčicu. Na Slovensku udeľuje toto prestížne ocenenie viacero časopisov. Minulý týždeň sme spoznali Trend Banku roka, vlastnú banku roka majú aj Euromoney, Global Finance, The Banker…

Nespochybňujeme odbornosť inštitúcií, ktoré vyššie spomenuté ocenenia udeľujú. Na Investujeme.sk sme sa rozhodli vydať opačnou cestou a vyhlásiť anketu, ktorej víťaz sa top pozíciou chváliť nebude. A to ani nie je našim cieľom. Chceme využiť odborný potenciál našich čitateľov a pomôcť bankám k skvalitňovaniu ich služieb tým, že nahlas upozorníme na produktové nedostatky.

Právo otvoriť túto diskusiu nám dáva odborné rozloženie našich čitateľov, takmer polovica z nich pôsobí ako finančný sprostredkovateľ či poradca (spolu 46%) a denno-denne prichádza do styku s finančnými produktami.

Prečo anti-banka roka?

Našim cieľom je zapojiť odbornú verejnosť a s jej pomocou otvoriť diskusiu o kvalite bankových domov a finančných produktov. Nechceme znevažovať banky, ale dostatočne dôrazne im ukázať, že nekvalitný prístup a nekvalitné produkty im nemôžu prejsť.

Nehľadáme absurdný poplatok

S jednou „negatívnou anketou“ sme sa už v slovenských podmienkach mohli stretnúť – anketou o najabsurdnejší bankový poplatok. Jej obrovskou nevýhodou je neadresnosť, keď sú výsledky paušalizované na celý bankový sektor. Ďalšou nevýhodou je vzdialenosť od bankovej reality, čo si najlepšie vysvetlíme na dlhodobo najabsurdnejšom poplatku – poplatku za vklad hotovosti na vlastný účet. Pre banku predstavuje takýto úkon náklad súvisiaci s uskladnením hotovosti a zaplatením priehradkovej pracovníčky. A tento náklad logicky (aj keď z pohľadu ankety absurdne) prenáša na klienta.

V rámci ankety anti-banka nechceme hľadať takéto klišé, ale ísť viac do hĺbky a pozrieť sa na skutočné kvalitatívne resty v službách bankových domov.

Ako sa hlasuje?

V rámci ankety hľadáme anti-banku roka a bankový anti-produkt roka a to nasledujúcim spôsobom:

  • Už teraz beží pod týmto článkom anketa, v ktorej si čitatelia môžu zvoliť retailovú banku, ktorá má podľa nich najväčšie nedostatky vo svojich produktoch.  
  • V kategórii bankový anti-produkt spúšťame nominačnú časť, kde v rámci diskusie pod článkom môžu čitatelia navrhnúť konkrétny produkt konkrétnej banky aj s popisom jeho nedostatkov. V druhej časti hlasovania vyberie redakcia z nominovaných produktov 10 najzaujímavejších, ktorých výsledné poradie určia čitatelia hlasovaním v ankete.
TIP redakcie
Staňte sa fanúšikmi  Anti-banky roka na Facebooku .

Aké sú riziká ankety?

Pri organizovaní ankety počítame aj s krajným prípadom nekalej konkurencie, keď by mohlo dôjsť k spamovaniu v neprospech konkrétnej banky. Pozorne preto budeme sledovať hlasovacie aktivity a v prípade útoku na niektorú z bánk zareagujeme tak, aby sa žiadna banka nemohla cítiť neoprávnene poškodená. Kontrolné systémy máme nastavené tak, aby sme odhalili aj útoky s využitím generátora IP adries.     

Keby vyhlásime anti-banku roka?

Anti-banku roka vyhlásime v januári 2012.

Ktorá z retailových bánk pôsobiacich na Slovensku má najväčšie nedostatky vo svojich produktoch? Banky sú v abecednom poradí.

View Results

Loading ... Loading ...

12 odpovedí na “Rozhodnite, ktorá banka sa stane anti-bankou roka”

  1. mci píše:

    Zaujimalo by ma, o co vam ide.
    Pisete, ze mate specificku skupinu citatelov. Vidiet to uz teraz, ked ma TB 35%, co je jasne, lebo maju najvacsi podiel na internetovych klientoch.

    Ak chcete, aby to bolo aspon trocha spravne, tak by ste mali brat do uvahy, kolko ma dana banka klientov a tiez kolki z nich vyuzivaju internet. Napr. sa skuste obratit na TNS alebo GfK, ktori maju urcite data o vyuzivani bank aj penetracii internetu.

    Vezmite si napr. Volksbank alebo Unicredit, ktore su retailove slabucke banky, co znamena maly pocet klientov a to znamena maly pocet hlasujucich. Napriek tomu mozu mat najhorsie produkty, no u vas im vyjde male %.

    • LK píše:

      Dakujeme za postreh.

      1) Tatra banka moze mat najvacsiu penetraciu internetoveho bankovnictva ku klientom, ale nie je najvacsia. Logikou Vasho uvazovania by v nepopularnosti mali byt vysoko aj dalsie velke banky ako VUB a SLSP, kde moze byt sice populacia klientov ovladajuca internet nizsia z hladiska percenta, ale z hladiska absolutnych cisel tiez vysoka.

      2) Preco je potom aktualne na druhom mieste Postova banka, ktora ma prevanu starsieho a vidieckeho obyvatelstva a teda nizku penetraciu internetovych klientov.

      3) Preco by klienti oznacili za najhorsiu banku, tu, ktorej su klientom? Keby ju povazovali za najhorsiu, zmenili by ju.

      4) Polovica nasich citatelov su financni sprostredkovatelia a poradci, ktori poznaju takmer vsetky retailove banky a ich produkty, porovnavaju teda objektivnejsie. Preto chceme poznat ich nazor.

      3)

    • ovcaobcianska píše:

      … a tiez zvazit, ako sa spravali nekorektne ku verným klientom? … a ako zaprícinili neoprávnený zápis v úverovom registri?….?
      Hej. Malo by sa to zhodnocovať z viacerých hladísk, nie iba z pohľadu počtu klientov a počtu oblbnutých nevedomích ľudí, ktorí uverili tomu, čo potom banka si svojvolne zmenila…

  2. Rudi píše:

    Ak máte úver v Slovenskej sporiteľni, môžete zmeniť banku v ktorej máte účet a bude to stáť „len“ 99 eur ako zmena zmluvných podmienok. Pritom náklady pre banku sú asi nič.

  3. Andrej píše:

    Všeobecná úverová banka uvádza pri úvere pre mladých úrokovú sadzbu zníženú o svoje 1%, čo však zavádza. Klient tak môže mať pocit, že celý úver, napríklad 100 tisíc eur je úročených touto sadzbou, ale v skutočnosti bude touto sadzbou úročených len necelých 50 tisíc. Ostatné vyššou. Klienta to mýli.

  4. jozef píše:

    Tak, toto je to najsprostejsie, co som kedy videl 🙂 Nahorsia banka bude ta, ktora ma najviac klientov, pretoze ako mozem byt nespokojny s bankou v ktorej ani ucet nemam? Jednoducho klesa v mojich ociach stranka investujeme.sk na uplne supacky projekt bez doveryhodnosti!

    • LK píše:

      „Právo otvoriť túto diskusiu nám dáva odborné rozloženie našich čitateľov, takmer polovica z nich pôsobí ako finančný sprostredkovateľ či poradca (spolu 46%) a denno-denne prichádza do styku s finančnými produktami všetkých bánk.“

    • ovcaobcianska píše:

      Keby si videl, co a ako sa sprava daná banka voci klientom…
      To, ze Ty tam nemas zle skusenosti, neznamena, ze ich nema vacsina ludi.
      A najlepsia nemusi byt najustretovejsia. Ak ked napriklad Tebe banka urobila by chybu, ktoru 3 roky nemieni napravit, a na konci akurat priznaju potichu, ze to bola ich chyba, ale Ty si 3 roky vselikade bol znevyhodnený a ani si nevedel preco, pozeral by si sa na banky z iného pohladu, ako z nejakého ocenenia.

  5. Petra píše:

    Tatra banka, 50%zlava za vedenie balikoveho uctu, ak je v dany mesiac zuctovana 10x platba kartou.

    Je to velmi nekorektne vymyslene voci klientovi. Podstatne je slovicko \“zuctovana\“. Napriklad zaplatim v obchode kartou desiaty krat 22.dna v mesiaci a citim sa spokojne. Ale obchodnik platbu potvrdi az o 10 dni neskor, cim mi nevznikne narok na zlavu a z uctu mi na konci mesiaca strhnu 5 eur poplatok za balik a nie iba 2,50 ako som predpokladala.

  6. Petra píše:

    Tatra banka, rusenie uctu ku ktoremu je viazana blokovana platobna karta.

    Nebudem komentovat 30 dnovu lehotu na zrusenie uctu (resp. platobnej karty), to je kapitola sama osebe.
    Vratila som normalne pouzivanu platobnu kartu a pockala som si mesiac. Potom som podala ziadost o zrusenie uctu. To by uz malo trvat 3 dni. Netrvalo. Zistila som, ze k uctu je evidovana este jedna karta – moja pred rokom ukradnuta a nasledne blokovana karta. Od dna podania ziadosti o zrusenie uctu potrebuje Tatrabanka cely mesiac na zrusenie blokovanej (a teda nepouzivanej) platobnej karty.
    Nastastie som to intenzivnym domahanim sa posurila a podarilo sa to za 2 tyzdne 🙂

  7. klient z NR píše:

    Píšete, že poplatok v hotovosti na vlastný účet nie je absurdný, pretože “ banka musí zaplatiť pracovníčku pri prepážke“. Je to úplný nezmysel. Tá pani tam aj tak sedí 8 hodín a jej plat nezávisí od počty prevedených operácií. Ale hlavne: banky by mali vytvárať zisk pomocou BANKOVÝCH OPERÁCIÍ a nie zvyšovaním poplatkov. Tiež tzv. klientské balíčky majú za úlohu zneprehľadniť poplatkovú politiku, aby sa v tom nevyznala ani divá sviňa a klient nemohol kvalifikovane porovnať rôzne banky (t.j. aby zostal radšej v „tej svojej“ a vybral si nejaký vy..baný „balíček“. Riešením je prejsť k bezpoplatkovým bankám – najnovšie k FIO – v Čechách má dlhoročnú tradíciu so spokojnými klientmi, a je už aj na Slovensku. Za 99% operácií sa neplatí nič. P.S. nepracujem v ani pre nijakú banku! Som bežný klient. Za svojho života som vystriedal asi 5 bánk a naplatil sa poplatkov. Už stačilo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *