Utorok 19. novembra. Meniny má Alžbeta

Aké poistenie kryje prípadné technické problémy auta na dovolenke

Poistenie 05.06.2018 | 11:38 0 Komentárov

Haváriu ale škody spôsobené vozidlom v zahraničí kryje štandardné PZP, alebo havarijné poistenie. No prípade, že sa auto pokazí, tieto poistky ho nekryjú.

Cestujúci tak môžu byť vystavený vážnemu problému. Jednak ako zabezpečiť opravu vozidla, ale aj ako pokračovať v ceste na už zaplatenej dovolenku. V takom prípade môžu pomôcť asistenčné služby, ktoré sú súčasťou balíkov rôznych poistných produktov. Šofér by si preto mal ešte pred cestou overiť, v čom všetkom mu dokážu asistenčné služby pomôcť.

„Samotná porucha vozidla nie je poistnou udalosťou, nakoľko škoda nevznikla pri nehode, respektíve kolízii. Avšak súčasťou PZP aj havarijného poistenia sú asistenčné služby, ktoré dovolenkárovi s pokazeným autom pomôžu vyriešiť jeho problém. Môžu mu pomôcť nájsť najbližší autoservis, uhradiť náklady spojené s odťahom vozidla, zabezpečiť náhradné vozidlo či ubytovanie. Asistencia sa zabezpečuje do výšky limitov, ktoré klient nájde v prílohe poistnej zmluvy,“ radí Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB Poisťovne.

Ak bola porucha spôsobená nehodou, vtedy už ide o poistnú udalosť a na tieto udalosti sa vzťahuje PZP, resp. havarijné poistenie.

Tak ako doma, aj na zahraničných cestách platí, že škody, ktoré spôsobí vodič na cudzom vozidle, sú hradené z PZP vozidla, ktoré šoféroval. Pred odchodom na dovolenku by si klienti určite nemali zabudnúť pribaliť zelenú kartu, ktorá má medzinárodnú platnosť, jej forma je štandardizovaná a preukazuje existenciu a platnosť jeho PZP.

Škody spôsobené na jeho vlastnom vozidle sú hradené z havarijného poistenia, ak ho mal klient uzatvorené. Škodovú udalosť v zahraničí by mal dovolenkár poisťovni písomne nahlásiť do 30 dní od jej vzniku.

V prípade poruchy či kolízie by mal dovolenkár čo najskôr kontaktovať asistenčnú službu, ktorá mu dá rady, ako postupovať a zabezpečí množstvo potrebných vecí. Čo sa týka platby nákladov za odťah, je to vždy na dohode klienta a asistenčnej služby, či si to klient zaplatí a následne nechá preplatiť. Ak ide o zmluvného partnera, tak zvyčajne klient na mieste neplatí nič, iba prípadný rozdiel presahujúci limit určený v zmluve.

Na možné problémy s autom by mal klient myslieť aj pri uzatváraní cestovného poistenia. Pri ňom si totiž môže dojednať aj pripoistenie pre prípad nepojazdného vozidla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *