Streda 15. júla. Meniny má Henrich

Aké pravidlá platia pre rušenie zájazdov po koronakríze?

Ostatné správy 28.05.2020 | 12:39 0 Komentárov

Cestovné kancelárie dostanú viac ako rok na to, aby vyriešili kompenzácie za zrušené zájazdy pre koronakrízu. Budú musieť cestujúcim navrhnúť náhradné plnenie.

Ak bol zájazd pre mimoriadnu situáciu na Slovensku alebo v zahraniční zrušený, cestovná kancelária môže klientovi navrhnúť zmenu zmluvy alebo náhradnú alternatívu. Zákazník tak nemôže zo zmluvy jednostranne odstúpiť.

Cestovná kancelária je povinná dohodnúť sa s cestujúcimi na poskytnutí náhradného zájazdu najneskôr do 31. augusta 2021. Ak k tomu nedôjde zmluva o zájazde sa považuje za neplatnú odstúpením zo strany cestovnej kancelárie a tá je povinná klientovi vrátiť všetky platby najneskôr do 14. septembra 2021.

Zákon o zájazdoch, z ktorého tieto nové pravidlá vyplývajú, podpísala v stredu 27. mája Prezidentka SR Zuzana Čaputová.

V situácii, keď je zájazd aj napriek sťaženej zdravotnej situácii možné poskytnúť a cestujúci s tým nesúhlasí, je povinný o tom písomne informovať cestovnú kanceláriu najneskôr 30 dní pred začatím zájazdu. Cestovná kancelária je následne povinná do 14 dní zaslať oznámenie o náhradnom zájazde.

Odmietnuť náhradný zájazd písomne do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o náhradnom zájazde majú nárok ľudia nad 65 rokov. Preplatenie zájazdu ihneď môžu žiadať aj tehotné ženy a ľudia, ktorí sa v dôsledku koronakrízy stali nezamestnanými.

Zákon o zájazdoch sa tak snaží rešpektovať záujmy cestujúcich i cestovných kancelárii. Nedáva cestujúcim možnosť hromadne rušiť zájazdy a žiadať späť peniaze. Cestovné kancelárie totiž patria medzi najviac postihnuté podniky ekonomiky. Hromadná strata biznisu by pre ne znamenala veľký nápor na prevádzkové financie.

Minister hospodárstva Richard Sulík uviedol, že podobné pravidlá riešenia zájazdov prijalo už 12 krajín vrátane Českej republiky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *