Streda 17. január. Meniny má Bohdana

Ako predísť sklamaniu pri riešení poistnej udalosti

Poistenie Peter Apolen 25.11.2016 | 09:55 0 Komentárov

Po čase platenia si poistného prichádza k poistnej udalosti. Či už je to práceneschopnosť, úraz, či nebodaj niečo vážnejšie, človek v dobrej viere očakáva, že od poisťovne dostane službu, za ktorú si zaplatil. Napriek tomu môže niekedy prísť k rozčarovaniu a sklamaniu. Ako predísť takýmto situáciám a ako dosiahnuť to, aby poisťovňa naozaj plnila, poradíme v nasledujúcom článku.

Prvý krok treba urobiť ešte pri uzatváraní poistnej zmluvy, keď poisťovňa zisťuje  zdravotný stav klienta. Ak totiž neskôr, pri riešení poistnej udalosti, poisťovňa zistí nezrovnalosti, môže to byť dôvodom krátenia alebo odmietnutia poistného plnenia.

V niektorých prípadoch je poistenie možné uzatvoriť len po predložení zdravotného dotazníka. V tomto prípade sa odporúča nezamlčať žiadne ochorenia či úrazy z minulosti. Treba byť úprimný a otvorený. Avšak niekedy je nevyhnutné doručiť poisťovni priamo zdravotné záznamy či lekárske nálezy. Napríklad NN Životná poisťovňa takéto záznamy v určitých prípadoch priamo vyžaduje. Klient si tak môže byť istý, že poskytol všetky dôležité informácie k zdravotnému stavu.

Ďalšou dobrou radou je vopred sa informovať o tom, ako rieši daná poisťovňa poistné nároky. Zoznam potrebnej dokumentácie, ktorú treba doručiť, je spravidla uvedený v poistných podmienkach. Ideálne je, ak sa o postupy klient zaujíma ešte pred vznikom poistnej udalosti. Vyhne sa tým zbytočnému zdržaniu alebo nedorozumeniam.

„V prípade akýchkoľvek nejasností alebo pochýb odporúčam informovať sa v poisťovni alebo u finančného agenta, s ktorým klient poistenie uzatvára,“ radí hovorkyňa NN Životnej poisťovne Daniela Guťanová. Poisťovne majú na tento účel zriadené infolinky alebo klientske centrá, kde odpovede na akékoľvek otázky poskytujú školení operátori.

Keďže pri krízových životných situáciách hrá každý deň posudzovania poistného hlásenia navyše dôležitú úlohu, nie je na škodu vopred sa v poisťovni informovať aj o priemernej dobe likvidácie poistnej udalosti.

„NN Životná poisťovňa posiela poistné plnenie klientom vo viac ako 90 % prípadov do piatich pracovných dní od doručenia potrebných dokladov,“ uvádza hovorkyňa tejto poisťovne D. Guťanová. Zákon pritom poskytuje lehotu mesiac a pol. Dôvodom takto ústretovej doby likvidácie škôd NN Životnej poisťovne sú práve detailné informácie, ktoré poisťovňa o klientoch má vďaka komplexnej zdravotnej dokumentácii.

Zdrojom nedorozumení môže byť aj rozsah poistného krytia. Ľudia totiž nie vždy venujú dostatok času preštudovaniu poistných podmienok, a preto sami celkom presne nevedia, voči čomu sú poistení. Ak má teda človek poistenú napríklad úrazovú invaliditu, tak sa v prípade straty pracovnej schopnosti z dôvodu ochorenia na neho poistná ochrana nevzťahuje. 


ČI: 25112016

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *