Piatok 19. január. Meniny má Dalibor

Allianz – SP spustila online nahlasovanie poistných udalostí

Poistenie 15.06.2016 | 09:23 0 Komentárov

Allianz – Slovenská poisťovňa spustila od apríla nové webcentrum nahlasovania škôd, pomocou ktorého možno jednoducho a rýchlo nahlasovať poistné udalosti. Stačí pár klikov poistná udalosť je nahlásená poisťovni. Na nahlásenie akejkoľvek poistnej udalosti v tejto poisťovni už tak klient nepotrebuje čakať na spojenie s operátorom na infolinke, ani vypisovať množstvo formulárov. 

Online hlásenie škôd obsahuje len pár krokov. Systém poistnú udalosť zaregistruje výlučne na základe údajov od klienta, bez potreby dodatočnej registrácie škody na strane poisťovne. V závere online hlásenia klient dostáva registračné číslo škody a emailom alebo sms správou potvrdenie o jej zaregistrovaní. K vytvorenej udalosti môže priamo priložiť potrebnú dokumentáciu v elektronickej podobe, napríklad naskenovať potvrdenie od lekára.

Aplikácia dokonca klientovi odporučí, aké doklady sú zvyčajne potrebné pre riešenie konkrétneho typu udalosti. Následne prípad preberie priamo likvidátor v poisťovni, ktorý ho ďalej rieši. 

„Nový digitálny proces hlásenia škody je navrhnutý tak, aby z malého rozsahu údajov a minimálneho zaťaženia klienta vyťažil maximálny možný výsledok. Po ukončení online formulára klient vždy dostáva okamžitú spätnú väzbu o čísle registrovanej škody, ktoré bude používať v ďalšom procese vybavenia škody. Vďaka nemu môže kedykoľvek zistiť stav riešenia svojej poistnej udalosti,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Jozef Hrdý.

Webcentrum nahlasovania škôd predstavuje novú generáciu online služieb. Znamená to výrazný posun v rámci automatizácie a digitalizácie procesov Allianz – SP.

Webcentrum zahŕňa tieto služby:

• Interaktívne vyhľadanie a odporučenie opravcu motorového vozidla,
• Zoznam zmluvných partnerov poisťovne a poskytovaných benefitov,
• Prenos informácie pre opravcu o novom prípade na základe výberu klienta,
• Automatizované pravidlá o vykonaní či nevykonaní obhliadky a výbere likvidátora pre nahlasovaný typ škody,
• Funkcionalita pripojenia dokladov pre riešenie škody už pri jej nahlásení s nápovedou o požadovaných dokladoch pre jednotlivé typy škôd,
• Okamžitý prenos dát a napojenie na existujúce digitálne procesy riešenia poistných udalostí.

Dizajn Webcentra je navrhnutý tak, aby jeho služby mohli klienti využívať prostredníctvom webstránky www.allianzsp.sk z mobilných zariadení (smartfón, tablet) alebo počítač. „Sledovaním potrieb a očakávaní klientov v novom digitálnom prostredí chceme tento nástroj ďalej rozvíjať a nadväzovať naň ďalšími progresívnymi online-riešeniami,“ vysvetľuje J. Hrdý.

Najväčšou výhodou online nahlasovania poistných udalostí pre klienta je komfort a rýchlosť nahlásenia škody a rýchlosť jej vybavenia. Novú formu online hlásenia škôd spustila Allianz – SP už v marci 2015, a to pre škody v životnom poistení. Po novom môžu klienti nahlásiť online všetky poistné udalosti. „Od spustenia online hlásenia minulý rok evidujeme dnes zhruba osem percent poistných udalostí v životnom poistení nahlásených cez webcentrum.

V prípade neživotných poistných udalostí je ich nahlásených online až desať percent. V prípade životného poistenia až polovicu nahlásených škôd vieme aj vďaka priloženej dokumentácií kompletne vybaviť už do 24 hodín. Naším interným rekordom je vybavenie jednej poistnej udalosti na majetku za 52 minút od jej nahlásenia,“ bilancuje J. Hrdý.

Každý klient, ktorý svoju poistnú udalosť nahlási cez webcentrum, si môže v ktoromkoľvek okamihu zistiť stav jej riešenia. Na základe čísla, ktoré klient dostal po hlásení škody, sa môže prihlásiť do aplikácie, ktorá ho bude informovať o stave riešenia jeho poistnej udalosti, prípadne o požadovaných dokumentoch potrebných k jej vybaveniu. Digitalizované dokumenty ako fotografie dokumentujúce škodu, naskenované doklady či lekárske správy potom môže klient cez aplikáciu dodatočne vkladať do systému a likvidátor s nimi môže ihneď pracovať.

Digitalizácia ovplyvnila aj boj s poistnými podvodmi, kde v rámci odhaľovania podozrení pri poistných udalostiach Allianz – SP ako jediná poisťovňa na Slovensku využíva špeciálny softvér izraelskej spoločnosti. Táto špičková technológia rozlišuje hlasový stres vyvolaný vedome nepravdivými odpoveďami v telefonickom rozhovore k poistnej udalosti. Výrazne tak pomáha pri odhaľovaní podozrivých prípadov, a to najmä pri navýšení vzniknutej škody, čo je najčastejší prípad spôsobu páchania podvodu v privátnom poistení majetku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *