Pondelok 24. septembra. Meniny má Ľuboš, Ľubor

Banková ombudsmanka vlani radila 2358 klientom

Banky Peter Apolen 19.09.2016 | 13:06 0 Komentárov

Služby kancelárie bankového ombudsmana využilo vlani 2358 klientov bánk. Prostredníctvom telefonických, emailových a osobných konzultácií ich smerovalo svoje otázky 1985. Ďalších 319 podnetov prijala ombudsmanka Eva Černá formou oficiálnych sťažností.

Ľudia sa zaujímali najmä o refinancovanie úverov, ďalej o bezpečné zásady pri používaní platobných prostriedkov a o riešenie problémov so splácaním úverov.

V roku 2015 kancelária zaznamenala 319 novoprijatých podnetov, čo je pokles oproti predchádzajúcemu roku, kedy počet podnetov dosiahol 383. V prospech klientov bolo vybavených 94 z prešetrovaných podnetov, čo predstavuje medziročný nárast o šesť percent.

Materiálna satisfakcia dosiahla vlani vo forme vrátenia či odpustenia poplatkov alebo zľavy z úrokovej sadzby viac ako 15 tisíc eur. „Toto sú prípady, ktoré sme dokázali vyriešiť a vrátili sa peniaze do vreciek klientov,“ podotkla Černá. Banky pritom často urobili ústretové kroky v prospech klienta, napriek tomu, že nebolo preukázané jej pochybenie. 

Priemerná dĺžka konania  predstavovala 45,93 dňa. V minulom roku pritom dominovali najmä podnety týkajúce sa problémov so splácaním úverov. Klienti sa zväčša domáhali odkladu splátok, či ich zníženia.

Značný podiel prípadov predstavujú teda platobné problémy bankových klientov. Ombudsmanka radí začať komunikovať o blížiacich sa problémoch, ešte pred vznikom nesplatených pohľadávok. Banka je totiž oveľa viac ochotná dohodnúť sa s klientom, ktorý u nej ešte nefiguruje ako neplatiť. Ak sa teda vyskytnú v živote klienta rizikové situácie, ako choroba, či strata zamestnania, pri ktorých hrozí nesplácanie splátok úveru načas, mal by o tom zákazník informovať banku, čo najskôr.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *