Utorok 17. októbra. Meniny má Hedviga

Centrá zdieľaných služieb na Slovensku čaká rast

Slovensko má stále veľmi dobrý potenciál pre rozvoj v oblasti centier zdieľaných služieb, centrá však musia byť veľmi dobre pripravené a okrem iného sa viac zamerať na získavanie a udržanie nových talentov.

Zhodli sa na tom účastníci konferencie o servisných centrách v strednej Európe, ktorú usporiadali Asociácia certifikovaných účtovníkov ACCA a PwC Slovensko v spolupráci s Americkou obchodnou komorou na Slovensku (AmCham) a Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícií a obchodu SARIO.

Sektor zdieľaných služieb hrá na slovenskom trhu práce významnú rolu. Podľa výsledkov prieskumu Americkej obchodnej komory uskutočnenom  medzi 15 centrami pracovalo na Slovensku v týchto centrách zdieľaných služieb v období od 1. januára do 31. decembra minulého roku viac ako 21 tisíc ľudí, najčastejšie v oblasti finančníctva (93%), ďalej potom IT (80%), v oblasti ľudských zdrojov (66%) a v zákazníckom servise (60%). Aj práve preto vznikla pracovná skupina Business Service Center Forum pod Americkou obchodnou komorou, ktorá sa bude aktívne podieľať na propagácii tohto sektoru na Slovensku. Medzi podporujúcich členov tejto skupiny patria napríklad ACCA, PwC, Dell, Accenture, T-Systems, IBM, AT&T  a ďalšie. .

„Centrá zdieľaných služieb môžu mať zásadný vplyv na ekonomiku danej krajiny. Finanční profesionáli by preto mali neustále prehlbovať svoje znalosti a získavať nové zručnosti, či už sa profesne nachádzajú v štruktúre zdieľaných centier alebo mimo nej. Stále častejšie totiž platí, že finančné procesy sa neodohrávajú iba na úrovni finančného oddelenia, ale súvisia tiež s kľúčovými úlohami obsadenými v iných funkciách a naprieč obormi,“ hovorí Kateřina Benešová, riaditeľka ACCA pre Českú republiku, Slovensko a Maďarsko.

Na konferencii sa preukázalo, že servisné centrá sa môžu ďalej rozvíjať a úspešne absorbovať náročnejšie činnosti len v prípade, že sa na to starostlivo pripravia. A to ako po technickej a ekonomickej stránke, tak aj v otázke personálneho vybavenia. Skvalitnenie ich činností teda nevyžaduje len prirodzene sa meniace požiadavky na jednotlivé profesie, ale tiež konkurenčné prostredie.

Do budúcna vidí zástupca centier nutnosť najmä budovať povedomie o svojej činnosti a zamerať sa na efektívnejšie fungovanie vo vnútri centier.

Podľa riaditeľky PwC, Moniky Smižanskej, budúcnosť centier zdieľaných služieb na Slovensku je vzhľadom na stratu určitých konkurenčných výhod Slovenska (hlavne v oblasti ceny práce) v schopnosti centier presadiť sa vysokou kvalitou, produktivitou a diverzifikovaným portfóliom služieb s vyššou pridanou hodnotou. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *