Sobota 31. októbra. Meniny má Aurélia

Čo robiť, ak vašu dovolenkovú destináciu zasiahne ničivý živel

Poistenie 02.08.2019 | 15:02 0 Komentárov

Ponúkame niekoľko rád pre dovolenkárov, čo robiť, ak ich dovolenkovú destináciu zasiahne ničivý živel a ako konkrétne pomôže v takomto prípade cestovné poistenie.

Náhle a nepredvídateľné zmeny počasia spôsobujú toto leto problémy aj dovolenkárom. Požiare, silné búrky a víchrice, ktoré zasiahli aj niektoré európske letoviská spôsobili obrovské škody nielen na majetku. Silná búrka na severe Grécka v polovici júla zanechala dokonca obete na životoch.

Pre takéto situácia má význam cestovné poistenie s komplexným krytím. Dokáže nahradiť nielen liečebné náklady pri úraze, či chorobe, ale kryje aj zachraňovacie a vyslobodzovacie náklady na horách či vo vode alebo stratu či poškodenie batožiny.

V rámci liečebných nákladov poisťovňa napríklad kryje odvoz do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia, prípadne repatriáciu na Slovensko, ak je to potrebné. Poisťovne odporúčajú v takých prípadoch kontaktovať asistenčnú službu poisťovne, ktorá dokáže pomôcť pri zabezpečení prepravy klientov v ohrození, pri hospitalizácii, či poskytnúť právnu pomoc alebo pomoc pri pátraní.

Dovolenkári však musia v prípade živelnej pohromy v mieste ich pobytu dodržiavať všetky pokyny miestnych úradov, polície a záchranných zložiek.

Ak si klient poistí takzvané storno poplatkov môže získať späť všetky náklady v prípade, že musí stornovať zájazd napríklad z dôvodu živelnej pohromy v cieľovej destinácii. „Musí však existovať oficiálne vyhlásenie ministesrtva zahraničných vecí k necestovaniu do danej krajiny/oblasti alebo k jej opusteniu,“ vysvetľuje manažérka pre cestovné poistenie UNIQA Judita Hitková.

Ak už sa klient nachádza v zahraničí a miesto dovolenky postihne živelná pohroma, môže za rovnakých podmienok ako pri storne poplatkov prerušiť cestu. Úhrada nákladov sa v tomto prípade hradí z poistenia Prerušenia cesty.

„Ak aj ministerstvo zatiaľ oficiálne cestovné odporúčanie na danú oblasť nevydalo a klient sa cíti ohrozený, asistenčná služba poisťovne môže v závislosti od vážnosti situácie rozhodnúť o prevoze do vlasti aj skôr,“ dodáva J. Hitková.

V každom prípad sa však v krajine, ktorú zasiahla mimoriadna živelná pohroma, odporúča sledovať stránku ministerstva zahraničných vecí, ktoré vydáva cestovné odporúčania. „Ak je pre danú krajinu vyhlásený stupeň rizika č. 4, teda necestovať do takejto krajiny alebo ju opustiť a poistený by napriek tomuto varovaniu do krajiny vycestoval alebo ju odmietal opustiť, zotrvával v nej a utrpel by škody, nie je poistením krytý,“ upozorňuje J. Hitková.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial