Pondelok 18. novembra. Meniny má Eugen

Fincentrum zaviedlo digitálny podpis zmlúv

Život finančných sprostredkovateľov je opäť raz bližšie k úplnej digitalizácii. Zmluvy sa generujú automaticky, nie je potrebné ich tlačiť, podpisovať na papieri, ani fyzicky zasielať partnerom.

 

Digitálne zmluvy sa automaticky sťahujú do archívu a elektronickej zložky klienta. Žiadna science fiction. Fincentrum v týchto dňoch spustilo digitálny podpis.

Klienti tak môžu definitívne prejsť na bezpapierové uzatváranie zmlúv. „Odpadá nutnosť doklady tlačiť a archivovať. Digitálny podpis proces urýchli a zjednoduší a navyše významne šetríme životné prostredie,“ hovorí prevádzkový riaditeľ spoločnosti zodpovedný za digitalizáciu Michal Faltičko.

Zmluvy sa automaticky sťahujú do archívu

Klienti, ktorí uzatvárajú investičnú zmluvu, majú možnosť podpisovať svoje dokumenty na svojom elektronickom zariadení (tablete, mobilnom telefóne, PC). Do e-mailu dostanú odkaz s automaticky vygenerovanými dokumentmi na podpis. Po kliknutí na odkaz sú presmerovaní do osobnej zložky v klientskom portály Filip. Následne zmluvy podpisujú prstom na mobile, na tablete, alebo myšou na PC.

Zmluvy sa potom automaticky ukladajú do osobnej elektronickej zložky klienta, ďalej do archívu Fincentra a odchádzajú aj do finančnej inštitúcie (vybranej investičnej spoločnosti) na spracovanie. Proces je neporovnateľne rýchlejší, než pri zakladaní papierových zmlúv.

Pri digitálnom podpise je dôležitý rukou vedený pohyb po elektronickom zariadení. Dôležité je aj overenie prostredníctvom e-mailovej adresy klienta,“ približuje proces autorizácie projektový manažér Fincentra Lukáš Látka, ktorý sa na projekte významnou mierou podieľal.

Výhodou digitálneho podpisu je to, že hneď po podpísaní má klient všetky zmluvy uložené v osobnej zložke, kde si ich vždy nájde a nemôže ich teda nijako stratiť. Sprostredkovateľom zároveň odpadne povinnosť zmluvy fyzicky nosiť alebo posielať na centrálu spoločnosti.

Nie je potrebný žiadny hardvér navyše

Riešenie si nevyžaduje žiadny hardvér u sprostredkovateľa navyše. Využívajú sa už existujúce zariadenia. Aplikácia je užívateľsky príjemná a intuitívna,“ hodnotí L. Látka. Fincentrum preto očakáva, že klienti budú digitálny podpis čoskoro vo veľkom a radi používať.

Pred pár rokmi bol problém, ako spísať zmluvu, na nič nezabudnúť a neurobiť žiadnu chybu pri vypĺňaní formulára. Sprostredkovateľom sa však vďaka digitalizácii uvoľňujú ruky a môžu sa viac venovať klientom, lepšej analýze ich potrieb a formovaniu ich finančných cieľov,“ hovorí M. Faltičko o postupnej digitalizácii finančno-sprostredkovateľského odvetvia. Tento trend motivuje inovatívne spoločnosti k neustálym zlepšeniam.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *