Sobota 23. júna. Meniny má Sidónia

Ktoré akcie by mohli zo začínajúceho futbalového šampionátu vyťažiť najviac?

Investície 13.06.2018 | 20:58 0 Komentárov

Finančné trhy pracujú rýchlo a efektívne, a zohľadňujú pri tom široké spektrum informácií. Takými sú napríklad aj rôzne jednorazové udalosti. Pozreli sme sa preto na to, ktoré akciové tituly by mohli najviac vyťažiť z majstrovstiev sveta v futbale, ktoré sa začnú už tento štvrtok (14. júna) v Rusku.

Keď sa bližšie pozrieme na oficiálnych partnerov, sponzorov, a regionálnych podporovateľov, nájdeme medzi nimi niekoľko významných spoločností, ktoré sa obchodujú na svetových burzách. Sú nimi napríklad:

Adidas

Coca-Cola

Gazprom

Hyundai Motor

Visa

Anheuser-Busch InBev

Hisense Kelon (pobočka Hisense)

McDonald’s

China Mengniu Dairy

Alrosa (ruská spoločnosť ťažiaca diamanty)

Rostelecom (ruská telekomunikačná spoločnosť)

Spotrebné značky

Podľa nášho názoru môžu spomedzi týchto spoločností z majstrovstiev sveta najviac vyťažiť dve spoločnosti: Adidas a China Mengniu Dairy. Adidas je rýchlo rastúcou spotrebiteľskou značkou. Futbalové majstrovstvá mu môžu ešte viac pomôcť. Je však ťažké odhadnúť túto pozitívnu podporu vopred, takže je tu riziko nesprávne stanovej trhovej ceny, a to oboma smermi.

China Mengniu Dairy je o niečo menej zreteľným prípadom. Spoločnosť podpísala sponzorskú zmluvu len v decembri minulého roka a na základe nej bude na majstrovstvách podávať jogurtové nápoje, čo podporí veľkou reklamnou kampaňou aj doma, v Číne.

Čínsky prezident Xi Jinping sľúbil, že krajina sa stane futbalovou veľmocou. Je to niečo ako národný cieľ. Nadchádzajúcim majstrovstvám sa tak, aj napriek tomu, že Čína sa nekvalifikovala, ujde veľká verejná pozornosť.

V Číne sa očakáva nárast online reklamných výdavkov o 835 miliónov dolárov. Oproti ročnému obratu v branži vo výške 80,4 mld. dolárov to síce nie je nejaká horibilná suma, no napriek tomu to pre online portály môže predstavovať významnú podporu.

Najväčší hráčom na čínskom trhu PCP reklamy je spolu s jeho partnerskými sieťami vyhľadávač Baidu,. Víťazom sa však vďaka veľkému podielu na koláči mobilnej online reklamy môže stať spoločnosť Tencent.

Športové stávky

Popri online reklame očakávame, že majstrovstvá sveta budú mať pozitívny vplyv aj na online športové stávkovanie. Najznámejšími v tejto oblasti sú spoločnosti GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group, and Betsson.

Ostatné kategórie

Medzi favoritmi, ktorí by na prvý pohľad mohli zo šampionátu ťažiť, mnohým ako prví napadnú producenti piva. V skutočnosti je však tento vplyv preceňovaný. Turnaj je totiž príliš malý a trvá len obmedzenú dobu. Neočakávame teda, že by samotné majstrovstvá mali mať na pivárov nejaký relevantný dopad. Ani predchádzajúce šampionáty citeľné zvýšenie dopytu po pive nepriniesli.

My v Saxo Bank budeme dopad majstrovstiev sveta vo futbale na akciové trhy pozorne sledovať a komentovať. Všetko sa to začne už zajtra úvodným zápasom medzi domácim Ruskom a Saudskou Arábiou.

Peter Garnry, akciový stratég Saxo Bank

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *