Nedeľa 29. novembra. Meniny má Vratko

Lockdown zmenil priority domácností. Potrebujú lepší domáci počítač či notebook

Ostatné správy 29.10.2020 | 11:30 0 Komentárov

Pandémia koronavírusu zmenila naše priority, ľudia prehodnotili svoje plány ohľadom väčších investícií, rekonštrukcie bývania či jeho zariadenia. Zároveň však vznikli nové potreby aj v súvislosti s homeoffice či homeschooling. Podľa prieskumu* totiž domácnosti potrebujú najviac vymeniť práve notebook či počítač a doplniť umývačku riadu.

Málo výkonný alebo dokonca žiaden počítač. Až tretina Slovákov by akútne potrebovala vymeniť svoje staré PC za novšie. Ak hovoríme o mladých do 24 rokov, nový počítač by si ako vianočný darček želalo až 12 percent študentov. Ukázal to prieskum, ktorý realizovala agentúra 2muse na vzorke viac ako 500 respondentov.

Tieto údaje potvrdzuje aj tretí najrýchlejší rast importu laptopov na Slovensko v EÚ. „Výrazný rast počtu dovozených notebookov do krajín EÚ v apríli tohto roka je jednoznačne dôsledkom koronakrízy a uzavretia jednotlivých ekonomík. Množstvo ľudí zostalo z dôvodu vyššej bezpečnosti pracovať z domu. Okrem toho, doma zostali aj študenti, ktorých výučba prebiehala online, takže aj oni potrebovali notebooky,“ konštatuje Jana Glasová, analytička Poštovej banky.

Ďalšími spotrebičmi, ktoré ľudia síce majú, ale akútne potrebujú výmenu sú chladnička, práčka či sporák.

„Z prieskumu sme ďalej zistili, že približne 60 percent domácností umývačku riadu nemá, a aj preto by si ju kúpili, ak by mohli. Na druhom mieste sa umiestnila sušička a na treťom robotický vysávač,“ konštatuje Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.

Spokojnejší so svojím vybavením domácnosti sú viac muži ako ženy. Štvrtina mužov tvrdí, že majú všetko, čo potrebujú. Naproti tomu, len 13 percentám žien stačia spotrebiče, ktoré už doma majú.

Až štvrtina ľudí tvrdí, že na potrebnú výmenu spotrebičov by potrebovali viac ako tisíc eur. Iba päť percent si myslí, že by sa zmestili do stovky. Platí pritom, že v časoch koronakrízy sa zvýšil podiel Slovákov, ktorí sa boja investovať do väčších nákupov ako sú drahšie domáce spotrebiče, nábytok či elektronika.

Kým na začiatku roka predpokladalo nižšie investície do veľkých nákupov približne 30 percent domácností, teraz sa ich podiel zvýšil na 40 percent. Vyplýva to z analýzy Poštovej banky zo Spotrebiteľského barometra, ktorý zverejňuje Štatistický úrad SR.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial