Piatok 23. októbra. Meniny má Alojzia

Ministerstvo spravodlivosti upozorňuje na nevýchodné sms pôžičky

Krátkodobé drobné pôžičky poskytované cez SMS správy a internet vytvárajú značný priestor pre niekedy až úžernícke praktiky nebankových subjektov. „Pri zmluvách uzavretých na diaľku sa množia prípady používania klamlivých obchodných praktík, ktoré spotrebiteľa poškodzujú,“ varuje podľa TASR štátna tajomníčka Ministerstva spravodlivosti (MS) SR Monika Jankovská.

Ministerstvo zriadilo Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách, ktorá preveruje sporné prípady a podnety občanov. M. Jankovská pripomína, že spotrebiteľ má ešte pred uzavretím zmluvy právo žiadať, aby mu zmluva bola vysvetlená a objasnená. Na druhej strane má veriteľ povinnosť posúdiť, či spotrebiteľ bude schopný pôžičku vrátiť. „Skúmanie bonity je zákonnou povinnosťou veriteľa,“ pripomenula M. Jankovská. Poskytnutie úveru spotrebiteľovi, ktorý nemá peniaze na jeho splácanie a u ktorého už v čase podpisu zmluvy neboli predpoklady na poskytnutie úveru, je totiž zodpovednosťou veriteľa, okrem prípadu, keď spotrebiteľ veriteľ poskytol úmyselne nepravdivé informácie o svojich príjmových pomeroch.

Jankovská spotrebiteľom odporúča, aby sa poradili so svojimi blízkymi a prípadne aj s právnikom. Stanovisko vie aj Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách.Rezort spravodlivosti poukazuje najmä na klamlivé informovanie spotrebiteľa o poskytovanom úvere alebo pôžičke, ako aj na praktiky veriteľa, ktorými spotrebiteľov zbavujú spotrebiteľskej ochrany. Jankovská poukazuje aj na agresívne správanie nebankových spoločností a neprimerané vymáhanie dlžných súm od spotrebiteľov.

Zdroj informácií: TASR

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial