Nedeľa 22. septembra. Meniny má Móric

Najhodnotnejšou značkou v SR je podľa Forbes Slovenská sporiteľňa

Forbes zostavil rebríček najhodnotnejších slovenských značiek. Najlepšie ocenil značku Slovenská sporiteľňa, ktorú ohodnotil na 200 miliónov eur. Forbes postupoval podľa metodiky poradenskej spoločnosti PwC. Prvé tri miesta si rozdelili tri najväčšie banky. Po sporiteľni nasleduje VÚB a Tatra banka.

 

Za nimi sa umiestnili softvérová firma a rafinérsko-petrochemická spoločnosť. Top deväť slovenských značiek, ktoré pre rok 2013 vybral magazín Forbes, má celkovú finančnú hodnotu 821 miliónov eur.

„Budovanie značky je dlhodobá systematická práca založená na faktoch, oveľa viac než na vnuknutiach či pocitoch. Značka nie je iba logo či grafika. Je to, čo ľudia vnímajú, cítia a očakávajú, keď sa povie Slovenská sporiteľňa. Som veľmi hrdý na to, že sme ako tradičná banka, ktorá podniká v tradičnom sektore, zvíťazili v tomto rebríčku,“ povedal Juraj Barta, riaditeľ marketingu a analýz trhu Slovenskej sporiteľne.

Pri hodnotených bolo oslovených bolo 20 top slovenských značiek, ktoré patria k lídrom  vo svojom odvetví a majú centrálu na Slovensku. Z údajov, ktoré spoločnosti poskytli, vypočítala poradenská spoločnosť PwC na základe vlastnej metodiky ich hodnotu s ohľadom na príslušné odvetvie. Hodnota značky bola vyčíslená na základe tržieb za danú značku za posledné tri roky, miery atraktivity značky vzhľadom na odvetvie, v ktorom hodnotená spoločnosť pôsobí a  rizikovosti odvetvia, v ktorom hodnotená spoločnosť pôsobí.

„Vychádzali sme z tržieb, ktoré firmy získavajú z predaja produktov a služieb pod ich konkrétnou značkou. Tie sme upravovali o koeficienty zodpovedajúce hodnote značky v príslušnom odvetví. Pre zjednodušenú predstavu tento model predstavuje sumu, ktorú by firma musela zaplatiť, ak by svoju značku s jej silou a potenciálom pre tržby nemala a chcela by si ju od niekoho prenajať. U víťaza rebríčka, Slovenskej sporiteľne, dosiahla finančná hodnota značky 200 miliónov eur,“ povedal pre Forbes Alexander Šrank, partner PwC Slovensko, ktoré hodnotu značiek vyrátalo.

 

TOP SLOVENSKÉ ZNAČKY

finančná hodnota značky

(rok 2013, v mil. eur)

1.

Slovenská sporiteľňa

200

2.

VÚB banka

150

3.

Tatra banka

146

4.

ESET

123

5.

Slovnaft

103

6.

Matador

49

7.

Zlatý Bažant

29

8.

Rajec

13

9.

Sygic

8

Zdroj: Slovenská sporiteľňa

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *