Piatok 20. októbra. Meniny má Vendelín

NBS dostala 788 sťažností na finančné služby

Národnej banke Slovenska v prvom polroku podali občania dovedna 788 sťažností. Najviac sa ich týkalo poisťovní, z produktov to bolo PZP. 

„Najväčší počet podaní sa týkal, respektíve obsahoval námietky voči konaniu poisťovní. Medzi najviac namietané produkty patrili povinné zmluvné poistenie, čelné sklá a životné poistenie. Za sektor bankovníctva sa námietky týkali najmä hypotekárnych úverov a iných úverov na bývanie,“ uviedla pre TASR hovorkyňa centrálnej banky Martina Solčányiová.

Možnosť sťažovať sa na poskytovateľov finančných služieb u NBS majú občania už zhruba rok. Národná banka vykonáva funkciu takzvaného jednotného kontaktného miesta. Nejde len o poskytovateľov služieb, ale i ich o distribučné kanály.

Banka má na účel sťažností vytvorený elektronický formulár. Prijíma ale i písomné podnety. Vylúčená je ústna forma sťažností. No centrálna banka upozorňuje, že nemá kompetenciu rozhodovať o opodstatnenosti sporov. Jej úloha je teda len v zhromažďovaní podnetov a ich ďalšom postúpení na riešenie.

Zdroj: TASR

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *