Pondelok 25. septembra. Meniny má Vladislav

Nový podvodný e-mail možno aj vo vašej pošte

Banky Peter Apolen 11.05.2017 | 09:50 0 Komentárov

Tentoraz sa podvodníci zamerali na klientov UniCredit Bank. Podvodný e-mail sa tvári, že zabraňuje podvodu. V skutočnosti si pýta údaje z platobnej karty.

E-mail nám prišiel do Finančnej Hitparády v angličtine, tu je jeho preklad.

Pri najnovších bezpečnostných kontrolách sme zistili, že na Vašom bankovom účte došlo k trom nesprávnym pokusom o prihlásenie.

Pre Vašu bezpečnosť banka Unicredit zablokovala Váš účet. Aby ste ho vrátili do pôvodného stavu postupujte podľa týchto krokov:

  1. Navštívte naše webové stránky, kliknutím sem

  2. Potvrďte osobné údaje

  3. Počkajte pár minút a Váš účet sa obnoví

V rámci pokusov o podvod boli zaznamenané nasledujúce IP adresy:

Chybné prihlásenie z:
.musclepyramid.com
Chybné prihlásenie z:
.stanseoservices.com
Chybné prihlásenie z:
*.retardedtech.com

………………..
OVEROVACÍ KÓD:
a79svhoausvn8×voim-z7
………………..

Tento e-mail bol oficiálne odoslaný od Unicredit Private Bank Executive Team, tvoje referenčné číslo je (302–561–74895)

O čo ide?

Ide o podvodnú techniku s cieľom získať citilivé údaje klienta. Pointa je jednoduchá: rozpošlú sa e-mailové správy a čaká sa, ktorý klient jeho obsahu uverí.  Tieto správy sa tvária ako oficiálna žiadosť banky alebo inej inštitúcie, hovorí Martin Švidroň z portálu Finančná Hitparáda.

Ako sa brániť?

Banky od klientov týmto spôsobom nikdy nežiadajú citlivé údaje. Na web banky sa nepreklikávajte cez odkazy. Internetovú stránku banky vždy napíšte priamo do prehliadača.

Akékoľvek nejasnosti konzultujte so svojou bankou. Ak ste na pochybách, zavolajte na call centrum banky, osobne alebo prostredníctvom online chatu na webovej stránke banky a spýtajte sa, či taký mail odoslali. Telefonujte len na telefónne čísla, ktoré sú uvedené na oficiálnej stránke banky. 

Čo si treba všímať?

Pozor na hlavičky e-mailu. Po rozkliknutí na detail odosielateľa uvidíte, z akého e-mailu Vám prišiel. Ak sa už náhodou z mailu prekliknete na podhodenú (podvodnú) stránku, dávajte pozor. Vždy si všimnete na akej internetovej stránke / doméne vlastne ste. 

Pozor na údaje, ktoré od Vás žiadajú. V tomto prípade chcú e-mail, číslo karty, dátum platnosti karty, CVC kód, zostatok na karte. To sú údaje, prostredníctvom ktorých sa dá zrealizovať online platba. Banka nikdy takéto údaje od svojich klientov nežiada. 

Čo robiť ak ste svoje údaje na podvodnú stránku už zadali?

Ide o sekundy. Ako prvé bezodkladne kontaktujte svoju banku, napríklad prostredníctvom call centra. Ďalší postup závisí od toho, aké údaje ste útočníkovi uviedli. Ak prístupové údaje do internet bankingu, prihláste sa a zmeňte heslo. Ak ste prezradili platobné údaje zo svojej karty, zablokujte ju. Každá banka samozrejme má množstvo technológií a systémov ako klientov chrániť, ale vaša opatrnosť je vždy namieste. 

Zdroj: FinančnáHitparáda.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *