Stvrtok 26. novembra. Meniny má Kornel

Pandémia zmenila nákupné správanie spotrebiteľov

Ostatné správy 20.08.2020 | 14:13 0 Komentárov

Zmeny v myslení a správaní spotrebiteľov pretrvávajú aj po uvoľnení obmedzení. Obchodníci sa už teraz pripravujú na druhú vlnu pandémie.

Po obmedzeniach zavedených v boji s koronavírusom sa zmenilo nákupné správanie spotrebiteľov. Ako uviedol predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Martin Krajčovič. Ľudia podľa neho nakupujú menej často, no väčšie objemy tovaru. Posilnil sa tak trend jedného veľkého nákupu u jedného predajcu.

Vzrástol záujem o nákupy online. Trendy, ktoré začali zavedením opatrení na boj s koronavírusom v marci, budú pravdepodobne pretrvávať aj naďalej. Došlo teda k dlhodobej zmene nákupných zvyklostí.

Šéf asociácie maloobchodu uviedol, že obchodníci sa už teraz pripravujú na druhú vlnu pandémie. Naďalej budú nainštalované ochranné plexisklá pri pokladniach, bude sa pokračovať vo zvýšenej dezinfekcii skladov a obchodných priestorov a obmedzí sa kontakt medzi jednotlivými pracovnými zmenami obchodníkov, aby nedošlo k prípadnému prenosu nákazy. Podľa SAMO sa doterajšie náklady u členov tejto asociácie vyšplhali na 27 mil. eur.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial