Utorok 19. marca. Meniny má Jozef

Platba kartou v e-shope môže pomôcť pri spätnom vymáhaní peňazí

Banky 11.12.2018 | 14:05 0 Komentárov

Nákupy cez internet sa tešia čoraz väčšej popularite. Čo, ale robiť v prípade, ak človek natrafí na nepoctivého obchodníka a objednaný tovar mu jednoducho nepríde. Pokiaľ za nákup cez internet platil platobnou kartou, môže využiť službu chargeback.

Čo služba chargeback znamená, kto ju môže využiť a za akých podmienok vysvetľuje Sylvia Ďatelinková z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie.

Čo služba chargeback znamená?

Služba chargeback je efektívnym nástrojom na posilnenie ochrany spotrebiteľov proti nepoctivým obchodníkom. Ide o proces spätného zúčtovania platobnej transakcie prostredníctvom platobnej karty, ktorý pre používateľov platobných kariet predstavuje určité zvýhodnenie oproti platbám v hotovosti alebo na dobierku. Na platbu prevodom sa chargeback nevzťahuje.

Pre koho je určená?

V podstate pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou u obchodníka, ktorý napríklad nedodal tovar a služby, dodal tovar v rozpore s dohodnutými podmienkami (v inej kvalite, množstve, poškodený) alebo v prípade, ak obchodík odmieta akceptovať odstúpenie od zmluvy.

Ako postupovať?

V prvom rade je potrebné kontaktovať obchodníka za účelom uplatnenia reklamácie. S reklamáciou u obchodníka zbytočne neotáľajte, aby ste neprešvihli lehoty na jej uplatnenie a zároveň, aby ste sa nepripravili sa o možnosť spätnej úhrady.

S obchodníkom komunikujte výlučne písomnou formou alebo e-mailom. Doklad o uplatnení reklamácie ako aj komunikáciu zo strany obchodníka si odložte.

Ak obchodník odmieta komunikovať alebo nemá záujem reklamáciu vybaviť, bezodkladne kontaktujte vydavateľa platobnej karty (banku) a požiadajte o spätnú úhradu. Banka vystupuje v procese v postavení sprostredkovateľa.

K žiadosti o spätnú úhradu doložte všetky doklady vzťahujúce sa k danému nákupu (objednávku, reklamáciu, doklad o zaplatení, komunikáciu s obchodníkom apod.).

Je potrebné si uvedomiť, že čím viac dokladov preukazujúcich opodstatnenie reklamácie pre účely konania predložíte, tým sú vaše šance na úspech väčšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *