Utorok 18. decembra. Meniny má Sláva

Pri poistení myslíme na rodinu viac ako Česi

Poistenie 11.04.2012 | 19:04 0 Komentárov

Zabezpečenie svojich blízkych, alebo seba samého pre prípad rôznych poistných rizík, či zabezpečenie na starobu. To sú hlavné dôvody, pre ktoré si väčšina ľudí uzatvára životné poistenie. Kým však u našich západných susedov zohráva najdôležitejšiu úlohu zaistenie seba samého (napríklad v prípade úrazu), Slovákom omnoho viac záleží na zabezpečení svojich blízkych. 

Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý mapoval servis klientov životného poistenia. Až 84 % klientov životného poistenia v Slovenskej republike uviedlo, že hlavným motívom uzavretia životnej poistky je budúce zaistenie svojich blízkych. Na druhom mieste sa medzi dôvodmi objavilo uzatvorenie poistenia pre prípad rôznych poistných rizík a trojkou v rebríčku bolo uzatvorenie životnej poistky ako zabezpečenia na starobu.

O výbere produktu vraj rozhoduje kvalita

Zaujímavými sú však nielen dôvody, prečo sa Slováci poisťujú, ale aj to, akým spôsobom si vyberajú pre seba tú najvhodnejšiu inštitúciu, v ktorej životné poistenie uzatvoria. A aké faktory sú najdôležitejšie? Pri výbere poisťovne pri uzatváraní životnej poistky hrá pre klientov najdôležitejšiu úlohu kvalita produktu. V rebríčku najdôležitejších faktorov nechýbajú ani dobré referencie či pozitívna skúsenosť s danou inštitúciou. V tomto parametri sa Slováci v ničom neodlišujú od Čechov. „Na trhu je množstvo rôznych finančných inštitúcií, ktoré majú vo svojich ponukách desiatky produktov. Je teda pochopiteľné, že klienti kladú dôraz na to, aby bol pre nich pomer získanej kvality a vynaložených investícií čo najvýhodnejší,“ uviedol na margo výsledkov prieskumu Michal Drobník, Managing Director z výskumnej agentúry Ipsos. 

K ešte väčšej spokojnosti so svojou poisťovnou potrebujú Slováci podobne ako Česi čo najširšiu ponuku bonusov, bezplatných služieb, výhod či akciových ponúk. Odlišujeme sa však v dôležitosti proaktívnej komunikácie zo strany poisťovne: tú radia Slováci hneď na druhé miesto, zatiaľ čo Česi až na šieste (podstatnejším faktorom je v ČR napríklad zlepšenie profesionality a ochoty finančných agentov).

45% zmlúv uzatvárajú interní agenti poisťovní

Tak Slováci ako aj Česi najčastejšie uzatvárajú životné poistenie cez finančných agentov konkrétnej poisťovne (45, resp. 41 %) alebo nezávislých agentov – maklérov (34, resp. 29 %). Naši západní susedia však častejšie kvôli uzatvoreniu poistenia chodia priamo na pobočku poisťovne. Dôkazom silnej dôvery Slovákov v kompetenciu finančných agentov konkrétnej poisťovne majú byť podľa tlačovej správy spoločnosti Ipsos vysoké podiely uzavretých zmlúv prostredníctvom týchto agentov. Za vysokým podielom však rovnako môže byť aj agresívny predajný prístup zo strany tohto distribučného kanálu. 

Slováci si pri finančných agentoch najviac cenia ich priateľskosť, zdvorilosť a užitočnosť návštevy agenta pri výročí zmluvy. Podobne ako v Čechách agentom najviac vytýkame nízku početnosť kontaktov. V rebríčku poisťovní z hľadiska celkového prínosu stretnutí s agentom hodnotia Slováci najvyššie ING Životnú poisťovňu pred Metlife Amslico. 

Prieskum ďalej ukázal, že slovenskí klienti preferujú tradičné spôsoby kontaktu a komunikácie, a to najmä prostredníctvom finančného agenta. Časy, keď Slovákom stačilo o svojej životnej poistke počuť len v čase jej uzatvárania a ukončenia, sú už preč. Podľa ďalších výsledkov prieskumu sú Slováci náročnými klientmi, ktorí vyžadujú kontakt s finančnou inštitúciou minimálne 1–2 krát ročne.

ipsos-april-11-2012

Zdroj: TS Ipsos Tambor. Výskum realizovala spoločnosť Ipsos pre spoločnosť ING Životná poisťovňa v priebehu decembra 2011. Zber dát prebiehal prostredníctvom on-line panelu respondentov spoločnosti Ipsos. Celkovo sa výskumu zúčastnilo 603 respondentov z celej SR a 669 respondentov z ČR. Išlo o respondentov, ktorí v súčasnosti majú alebo v nedávnej minulosti mali uzatvorené životné poistenie.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *