Utorok 25. septembra. Meniny má Vladislav

Slováci nemajú dostatočný prehľad vo svojich finančných zmluvách

Až sedem z desiatich Slovákoch oslovených v telefonickom miniprieskume spoločnosti Fincentrum si nedokázalo spontánne spomenúť na všetky uzatvorené finančné zmluvy. Len 15 percent oslovených vedelo napríklad bez nahliadnutia do dokumentácie povedať, na akú sumu majú uzatvorené poistenie domácnosti. 

„Zo skúsenosti našich finančných sprostredkovateľov je bežné, že klienti nemajú dobrý prehľad o všetkých finančných zmluvách, ktoré uzatvorili v priebehu rokov. Stáva sa často, že keď ich sprostredkovateľ požiada o ich sumarizáciu, ľudia často nevedia zmluvy nájsť, alebo ich nachádzajú neúplné, prípadne poškodené,“ hovorí marketingová šéfka spoločnosti Fincentrum Mária Kmečová.

Práve úplné predloženie aktuálnych zmlúv je dôležitým predpokladom nastavenia správneho poradenstva. Finančný agent totiž potrebuje poznať východiskový stav, aby na základe neho mohol klientovi navrhnúť optimálne finančné riešenie. Neúplne a neaktuálne zmluvy tak neumožňujú poskytnúť ľuďom stopercentnú službu.

„Spravovať osem až desať zmlúv tak, aby boli správne nastavené a vyhovovali optimálne potrebám klienta, nie je pre bežného občana úplne jednoduché. Málokto je totiž natoľko systematický, že dokáže ustrážiť všetky výročia zmlúv, dokáže udržiavať správne nastavené poistnej sumy, alebo strážiť novinky a akciové produkty , ktoré finančné spoločnosti uvádzajú na trhu,“ uvádza M. Kmečová.

Prehľad klientov v ich zmluvách z minulosti skúmalo Fincentrum v súvislosti so spustením novej verzie aplikácie MojŠanón. Jej cieľom je digitalizovať klientske finančné podklady, aby tak zostali stále v čitateľnom stave, ľahko dohľadateľné a na jednom mieste. Táto služba je zadarmo dostupná všetkým klientom Fincentra.

V rámci prieskumu sa až 36 percent opýtaných otvorene priznalo, že má vo svojich financiách neporiadok. Ďalším 39 percent ľudí si síce vedelo spomenúť na uzatvorené zmluvy, nevedelo však odpovedať na ich jednotlivé náležitosti.

Medzi časté zmluvy patrí napríklad povinné zmluvné poistenie, poistenie nehnuteľnosti a vybavenia domácnosti, hypotekárna zmluvy, prípadne zmluva o spotrebnom úvere, kreditnej karte, či stavebnom sporení.

„Hoci poradca s novým klientom robí prehľad existujúcich zmlúv a ich revíziu, často klienti chodia s odstupom mesiacov i rokov, že objavili novú zmluvu, ktorá v pôvodnom finančnom pláne zahrnutá nie je. Ponuka pre klienta sa potom často musí na základe toho prepracovať,“ konštatuje M. Kmečová.

O aplikácii:

Hlavnou funkciou aplikácie MojŠanón je elektronická evidencia zmlúv. Tieto zmluvy sú automaticky vkladané zo systémov Fincentra alebo ich môže užívateľ do portálu nahrať po oskenovaní. U takto vložených zmlúv môže tiež určiť, či ich finančný poradca uvidí alebo nie.

Pre každú zmluvu možno založiť neobmedzené množstvo upozornení, takže používateľ už napríklad nezmešká koniec fixácie svoje hypotéky alebo výročný dátum poistných zmlúv.

Portál ďalej umožňuje užívateľovi napríklad rýchle a jednoduché kontaktovanie svojho poradcu prostredníctvom správy odoslanej priamo z portálu alebo naplánovaním termínu si schôdzky.

Portál okrem toho ponúka aj informačnú pridanú hodnotu v podobe správ z finančného sveta. Klient sa tak môže dozvedieť novinky zo sveta financií.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *