Pondelok 20. novembra. Meniny má Félix

Slováci v platobnej morálke zaostávajú za východoeurópskym priemerom

Ostatné správy 15.05.2017 | 15:37 0 Komentárov

Podľa štúdie „European Payment Practices“ za rok 2016 má zhoršenú platobnú morálku až 28 percent prípadov z celkového objemu vystavených pohľadávok v segmente B2C (Business to Consumer). Na úrovni celej východnej Európy to pritom je len 23 percent.

Čo sa týka firemných klientov (B2B – Business to Business), zaznamenali sme rovnaký podiel, akol priemer za východnú Európu. Pohľadávky hradené v omeškaní a nedobytné pohľadávky predstavovali v roku 2016 zhodne 27 percent. V rámci reprezentatívnej EOS štúdie „European Payment Practices“ boli pritom oslovení respondenti z východnej Európy pochádzajúci z krajín ako Rusko, Poľsko, Slovensko, Bulharsko, Rumunsko, Grécko, Maďarsko a Chorvátsko.

Práve nezamestnanosť je aj najčastejším dôvodom, ktorý slovenskí spotrebitelia v rámci reprezentatívnej EOS štúdie „European Payment Practices“ 2016 uvádzali v súvislosti s meškajúcimi platbami či neuhrádzaním záväzkov vôbec. Tento fakt označilo najviac respondentov zo Slovenska – až 56 percent. Hneď na druhej priečke sa umiestnila zábudlivosť ako dôvod neplatenia faktúr, nasledovaná osobnou platobnou neschopnosťou, prechodnou krízou likvidity či úmyselným neplatením, resp. podvodom.

Medzi hlavné dôvody zlej platobnej disciplíny medzi firemnými zákazníkmi (segment B2B) patrili najmä dočasné problémy s cash-flow (uviedlo 49 %), ďalej to boli výpadky platieb u vlastných klientov, využívanie dodávateľských úverov, stav vlastných zákaziek či platobná neschopnosť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *