Streda 20. júna. Meniny má Valéria

Slovenskí manažéri stále dôverujú tlačeným médiám

Viac ako dve tretiny slovenských manažérov považujú za najdôležitejší zdroj informácií pre svoj biznis priame kontakty v rámci podnikatelskej siete. Tlačené médiá však zostávajú dôležitým zdrojom informácií. Televízia a rozhlas sú značne v úzadí. 

V regióne strednej a východnej Európy je najpreferovanejším zdrojom biznis informácií sieť obchodných kontaktov pre tri pätiny opýtaných  manažérov. Viac ako polovica sa spolieha na online médiá a špecializované databázy. Na Slovensku majú osobné kontakty ešte vyššiu váhu. Za najrelevatnejší zdroj pri rozhodovaní ich považuje sedem z desiatich slovenských top manažérov.

Slovenskí respondenti prieskumu KPMG považujú tlačené a tzv. online médiá za rovnocenný zdroj infomácií. Informácie pre svoje biznis rozhodnutia tu hľadá zhodne po 62 percetn respondentov.

“Slovenské tlačené médiá však majú u manažérov stále vysoký kredit a zistenia nášho prieskumu túto skutočnosť potvrdili, “skonštatoval Ľuboš Vančo, predseda Rady partnerov, KPMG na Slovensku.

Zaujímavé je porovnanie s našimi západnými susedmi. V Českej republike sú biznis kontakty až na treťom mieste z pohľadu získavania relevatných informácií. Českí manažéri sa spoliehajú najmä na online médiá (58 % opýtaných) a špecializované databázy (53 %).

Z výsledkov prieskumu Pulz ekonomiky 2016 tiež vyplynulo, že informácie pre svoje obchodné rozhodnutia v tzv. printe hľadajú v priemere štyria z desiatich vysoko postavených predstaviteľov firiem v regióne CEE. Informácie z televízie využíva pri obchodných rozhodnutiach 18 % respondentov, z rozhlasu iba 12 % opýtaných. Na Slovensku využíva informácie z rozhlasu pätina opýtaných a z televízie iba 16 % účastníkov prieskumu.

O štúdii

Prieskum Pulse of Economy (Pulz ekonomiky) zrealizovala spoločnosť KPMG v septembri 2016 medzi manažérmi a vlastníkmi firiem v deviatich krajinách strednej a východnej Európy. Respondenti vyjadrili svoj názor na témy ako smerovanie národných ekonomík, daňové prostredie, odmeňovanie a personálna politika, inovácie alebo nové technológie. Online prieskumu sa zúčastnilo 759 respondentov zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Albánska, Bosny a Herzegoviny, Bulharska, Chorvátska, Mecedónska a Rumunska. Na Slovensku sa prieskum uskutočnil po tretíkrát. Podrobné výsledky nájdete na http://www.kpmgpulsesurvey.com/.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *