Utorok 15. októbra. Meniny má Terézia

Slovensko žne kritiku vo svetových médiách

Významné svetové mediá ako BBC, The Wall Street Journal, alebo Washington Post sa dnes obúvajú do Slovenska za jeho proti islamské postoje.

Významný americký denník Washington Post napríklad v článku, kde približuje výhrady viacerých krajín proti islamským migrantom, v titulku uvádza práve odpor Slovenska. Hovorí, že pri stá tisícoch utečencov prichádzajúcich do Európy sa Slovensko zdráha prijať niekoľko stoviek migrantov, podliehajúcich pritom azylovému konaniu v Rakúsku.

Do očí svetových médií však bije vyjadrenie hovorcu ministerstva zahraničných vecí Ivana Netíka, ktorý povedal, že Slovensko nemôže prijať moslimov, pretože nemá na svojom území mešity, a že by sa teda príslušníci tejto viery nemali kde modliť.

Tento výrok prevzal i ďalší americký denník Wall Street Journal. Rovnako britský The Telegraph. Verejnoprávne BBC zas cituje Roberta Kaliňáka, ktorého nesprávne označuje: „chceme skutočne pomôcť Európe s touto migračnou vlnou… ale sme len tranzitnou krajinou a títo ľudia nechcú zostať na Slovensku,“ povedal.

Aby toho nebolo málo rakúsky Der Standard spomína starší rozhovor s premiérom Robertom Ficom, kde okrem iného povedal, že Slovensko nebombardovalo Líbyu a ani nevytvorilo problémy v severnej Afrike, takže by podľa neho nemalo niesť následky za to.

Negatívna publicita Slovenska sa viezla i v médiách ako Al-ArabíjaSpiegelTelegraphDaily Mail, či turecké noviny Sabah, O téme informuje publicistka Jana Shemesh.

O malej krajine sa píše len v médiách tohto formátu len veľmi málo. Takéto informácie, môžu teda imidž našej malej krajiny necitlivo poškodiť. Je neobratnosťou alebo prostoduchosťou predstaviteľov štátnej nomeklatúry takto sa vyjadrovať pred zahraničnými novinármi. Pred nedávnom napríklad svetové médií prebrali správy o protiislamskej demonštráciií a prerušení cyklistického preteku. Najmä rakúske médiá si zas všímajú referendum v Gabčíkove. 

V rovnakom čase popri tom pracuje komisia, ktorej úlohou je vytvoriť imidž Slovenska. Súčasná negatívna publicita urobila kus práce za ňu. Žiaľ v negatívnom zmysle.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *