Streda 22. augusta. Meniny má Tichomír

Spotrebiteľská dôvera Japoncov rastie

Nálada japonských spotrebiteľov vo februári opäť zdvihla ekonomické makrodáta, vrátane stabilizácie pracovného trhu

Miera nezamestnanosti v januári po desiatich mesiacoch klesla pod hranicu 5,0%. Výroba zaznamenala jedenásť mesiacov nepretržitého rastu. Hrozbou pre ekonomiku je stále deflácia a silný výmenný kurz jenu, ktorý znižuje konkurencieschopnosť v zahraničí.

Ceny v Japonsku už rok nepretržite klesajú. Ekonomiku stále podporujú fiškálne a menové stimuly doma i v zahraničí, impulz trvalého oživenia súkromnej spotreby sa stále nedostavil.

Index spotrebiteľskej dôvery Japonska vo februári stúpol z 39,0 bodu na 39,8 bodov a bol najvyššie od vlaňajšieho októbra. Vlani dosahoval čase hlbokej recesie len 26,7 bodu a zotrvával v blízkosti historického minima. Hranica 50 bodov oddeľuje rast od poklesu.

Mesačný ukazovateľ odráža vzorku asi sedem tisíc z celkového počtu 47,8 milióna japonských domácností. Spotrebiteľskú dôveru vo februári najviac podporil ukazovateľ zamestnanosti a rastu miezd. Ukazovateľ rastu miezd stúpol o 0,9 až na dvojročné maximum 38,8 bodov. Ukazovateľ zamestnanosti vyskočil o 1,1 na 34,2 bodov, zatiaľ čo kľúčový indikátor ochoty utrácať stúpol len o 0,1 na 45,4 bodov a nad hranicou rastu bol naposledy pred troma rokmi pred recesiou.

Zdroj:
X-Trade Brokers.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *