Pondelok 18. decembra. Meniny má Sláva

Spotrebiteľská dôvera v Japonsku na 2,5 ročných maximách

Prieskum úradu vlády potvrdil, že ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery Japonska v apríli vyskočil o 1,1 bodu na 42,0 bodov, hladinu naposledy zaznamenanú v októbri 2007 pred recesiou.

Hranica 50 bodov oddeľuje rast od poklesu. Mesačný ukazovateľ odráža vzorka prieskumu približne sedem tisíc z celkového počtu 47,8 miliónov japonských domácností.

Náladu japonských spotrebiteľov v apríli podporil hospodársky výhľad, viac pracovných príležitostí a s tým spojený výhľad príjmov a ochota míňať.

Miera nezamestnanosti v marci prvýkrát za päť mesiacov stúpla o 0,1% na 5,0%, avšak dostupnosť nových pracovných miest sa v ekonomike zvyšovala už tretí mesiac. Priemyselná výroba v marci zrýchlila o 0,3% a okrem februára nepretržite rastie trinásť mesiacov. Hrozbou pre japonskú ekonomiku je stále deflácia a silný výmenný kurz jenu. Ceny v Japonsku nepretržite klesajú 13 mesiacov. Ekonomiku stále podporuje fiškálny a monetárny stimul doma i v zahraničí, stále chýba impulz trvalého oživenia súkromnej spotreby.

Zdroj:
X-Trade Brokers.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *