Pondelok 18. decembra. Meniny má Sláva

Tatra a VÚB umožňujú presun peňazí cez mobilné číslo

Banky 03.06.2013 | 13:31 0 Komentárov

Namiesto zadávania klasického prevodného príkazu môžu klienti pri zadávaní platby indentifikovať príjemcov iba na základe telefónneho čísla. Klientom VÚB a Tatra banky to umožňuje služba Viamo.

„Dnes sa dá zaplatiť mobilom aj v obchode, no vyrovnať sa rýchlo s kamarátom za obed bolo pri doterajších riešeniach pomerne zložité,„ hovorí Adam Marek, CEO spoločnosti VIAMO, ktorá je autorom služby. „Zapínať niekde v meste internet banking len preto, že nemáte presnú hotovosť a potom vypĺňať čísla účtov, ktoré mnoho ľudí ani nepozná, končilo väčšinou tým, že ste ostávali dlžní.“

Preto sa Viamo rozhodlo pre vytvorenie služby, v ktorej na prevod peňazí stačí to, čo má poruke každý – telefónne číslo. Používateľ si nainštaluje mobilnú aplikáciu VIAMO svojej banky a prepojí svoje slovenské mobilné číslo s číslom účtu v banke. Ak chce niekomu poslať peniaze, stačí, keď si vyberie jeho meno z telefónneho zoznamu, zadá sumu a prevod potvrdí PIN kódom. O prevode sa neregistrovaný príjemca okamžite dozvie z SMS-ky, kde nájde inštrukcie na prijatie platby, registrovanému príjemcovi príde už len notifikácia o prevode. Nepotrebuje žiadne špeciálne príslušenstvo, nemusí si nič dobíjať, peniaze prevádza priamo medzi bankovými účtami.

Služba v súčasnosti funguje pre telefóny s operačným systémom Android a iOS. Maximálny denný limit na prevody cez VIAMO je 150 resp. 200 eur pre každý registrovaný účet v závislosti od banky, jednorazovo je možné poslať maximálne 50 eur.

Ako prvé sa do VIAMO zapojili Tatra banka a VÚB banka. „Výhodou služby je, že príjemca môže mať účet v ktorejkoľvek slovenskej banke a peniaze mu prídu, aj keď jeho banka zatiaľ službu VIAMO neposkytuje. To by malo prispieť k rýchlemu šíreniu služby,“ dodáva A. Marek.

„Neustále pracujeme na tom, aby boli bankové služby jednoduchšie a klientom spríjemňovali život. VIAMO je presne tento typ služby – klient zrealizuje finančnú transakciu bez potreby použitia štandardných bankových systémov. Sme radi, že ju prinášame spolu s VÚB bankou klientom ako prví,“ hovorí Igor Vida, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Tatra banky.

„Našim klientom prinášame prostredníctvom VIAMO ďalšiu možnosť  ako jednoducho a rýchlo posielať peniaze zo svojho bankového účtu na účet prijímateľa. Stačí iba poznať telefónne číslo príjemcu. Verím, že táto novinka sa zaradí k obľúbeným službám našej banky,“ dodáva Ignacio Jaquotot, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VÚB banky.

Ako funguje VIAMO

  • Používateľ si vytvorí na portáli www.viamo.sk profil a prepojí svoje telefónne číslo s účtom v banke. Stiahne si bezplatnú aplikáciu VIAMO svojej banky* z App Store alebo z Google Play podľa typu telefónu. Aplikáciu aktivuje zadaním aktivačného kódu z portálu VIAMO a zvolí si PIN kód pre potvrdzovanie prevodov peňazí.
  • Používateľ  v aplikácii  vyberie príjemcu z telefónneho zoznamu alebo priamo zadá jeho telefónne číslo.
  • Po zadaní sumy prevod peňazí potvrdí PIN kódom.
  • Príjemca okamžite dostane správu o prevode (cez push notifikáciu alebo cez SMS). Ak už je zaregistrovaný, peniaze sa mu prevedú na účet priradený k jeho telefónnemu číslu. Ak ešte nie je zaregistrovaný, v SMS-ke nájde informácie, ako sa zaregistrovať a vyzdvihnúť si peniaze. Platba bude v banke odoslaná na spracovanie hneď po registrácii.

Zdroj: TS Viamo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *