Sobota 16. decembra. Meniny má Albína

Tatra banka mala problémy i-bankingom pre iPhone

V rámci aplikácie Tatra banky Internet banking pre iPhone dnes mohli klienti v skorých ranných hodinách v špecifickom prípade vidieť pohyby, ktoré neboli realizované z ich účtu. Podľa banky chyba vznikla v produkčnom prostredí Internet bankingu pre iPhone a bola spôsobená zlyhaním ľudského faktora.

V rámci plánovanej inštalácie bol nasadený vývojový komponent, ktorý nebol určený pre produkčné prostredie. Momentálne je už situácia vyriešená a aplikácia funguje korektne bez potreby jej zmeny v mobilnom zariadení. Detail zobrazených transakcií v prípade prevodných príkazov bol neúplný z pohľadu celého priebehu transakcie. V prípade výberov z bankomatov, resp. platieb v POS termináloch boli dostupné informácie o výške platby, držiteľovi karty a mieste platby.

Chyba sa prejavila iba klientom, ktorí v čase trvania tejto situácie aktívne použili v rámci služby Internet banking pre iPhone funkciu pohybov na účte. V týchto prípadoch mohlo dôjsť k zobrazeniu nekorektných pohybov na účte medzi dvoma, alebo viacerými klientmi, ktorí v tom čase použili aktívne funkciu pohyby.

Tatra banka svojich klientov ubezpečuje, že boli zobrazené iba informácie, ktoré sú dostupné v rámci detailu pohybu. Tieto zobrazené dáta sa nedajú zneužiť na aktívne operácie. Išlo o zobrazenie čiastkových detailov pohybov na účte, ktoré neobsahujú žiadne informácie o kreditných kartách.

Čísla debetných kariet sú vo výpisoch zobrazované len v neúplnej forme. Číslo karty sa v žiadnom systéme banky nezobrazuje v úplnej forme. Tatra banka sa svojim klientom za vzniknutú situáciu ospravedlňuje.

Zdroj: Vyhlásenie Tatra banky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *