Pondelok 11. decembra. Meniny má Hilda

Tretine domácnosti sa za rok zhoršila finančná situácia

Tretina (37%) slovenských domácností hodnotí svoju súčasnú finančnú situáciu ako horšiu než vlani. Väčšina opýtaných domácností pociťuje nárast spotrebiteľských cien, napriek tomu sa do budúcnosti nechystajú radikálne šetriť na veľkých nákupoch. Dve tretiny Slovákov uvádzajú, že dnes dokážu ušetriť aspoň časť svojich príjmov.

Z marcového výskumu MasterIndex spoločnosti GfK pre MasterCard ďalej vyplýva, že 73 % domácností vníma svoju súčasnú finančnú situáciu ako rovnakú alebo horšiu v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Napriek tomu vládne medzi slovenskými domácnosťami pozitívna nálada, pretože 72 % z nich verí, že za rok bude ich situácia rovnaká alebo lepšia.

„Prieskum spoločnosti MasterCard ukazuje, že väčšina domácností rozmýšľa o svojej budúcnosti pozitívne. Viac ako tretina, 39 % opýtaných verí, že ich finančná situácia bude za rok o niečo či dokonca podstatne lepšia ako dnes. Ďalších 33 % potom odhaduje, že z finančného hľadiska na tom budú rovnako ako v minulom roku,“ hovorí generálny riaditeľ MasterCard Europe pre Českú republiku a Slovensko Brian Lang.

Najoptimistickejšie očakávania pritom prejavujú ľudia vo veku od 18 do 29 rokov, s mesačným príjmom v rozmedzí od 1001 do 2000 €.  „Lepšiu finančnú situáciu v nasledujúcich dvanástich mesiacoch predpokladajú podľa výsledkov MasterIndex skôr muži ako ženy,“ dodáva Brian Lang.

Až 69 % slovenských domácností uvádza, že sa im v súčasnosti darí šetriť aspoň nejakú časť príjmov. Pri výhľade do budúcnosti sú podiely tých, ktorí sú presvedčení, že budú schopní ušetriť, podobné ako percentá ľudí, ktorí si myslia, že sa im to nepodarí. Necelých 10 % domácností potom uviedlo, že s peniazmi nevyjde a bude si musieť vypomáhať úsporami alebo pôžičkami.

„S vyššie uvedenými údajmi pravdepodobne súvisí aj zistenie týkajúce sa vnímania nárastu cien. Až 64 % slovenských domácností uviedlo, že spotrebiteľské ceny sú vyššie ako pred rokom,“  zhŕňa Brian Lang.   Domácností, ktoré chcú v budúcnosti utrácať za veľké nákupy viac ako v uplynulom období, je približne rovnaké množstvo ako tých, ktoré na nich budú radšej šetriť.

Zdroj:
TS MasterCard.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *