Utorok 23. októbra. Meniny má Alojzia

Vďaka eurofondom sa v doprave od roku 2007 dokončilo 140 projektov

Investície 30.12.2015 | 10:16 0 Komentárov

Z Operačného programu Doprava sa v období od roku 2007 podarilo ukončiť viac ako 140 projektov v hodnote viac ako 3,7 miliardy eur. Je to čerpanie na úrovni 98 percent.

Konkrétne sa z európskych peňazí vybudovala táto infraštruktúra:

  • 130 km diaľnic a rýchlostných ciest
  • 600 km nových a zmodernizovaných ciest I. triedy
  • 80 km zmodernizovaných železničných tratí
  • 61 nových regionálnych vlakov a desiatky zmodernizovaných vozňov a rušňov
  • 78 nových električiek v Bratislave a Košiciach
  • 120 nových trolejbusov v Bratislave
  • zmodernizované električkové trate v Bratislave a Košiciach
  • výstavba električkovej trate do Petržalky cez Starý most v Bratislave 

„Diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Košicami sme vďaka projektom OPD predĺžili o 60 kilometrov. Cez Operačný program Doprava sa nám podarilo rozhýbať aj stavebne najnáročnejší  úsek D1 pri Strečne s najdlhším diaľničným tunelom Višňové. Rovnako sme rozostavali diaľničné spojenie D3 zo Žiliny smerom na česko-poľské hranice,“ hovorí  minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek

Dodáva, že netreba zabúdať na projekty železničnej a mestskej dopravy. Najväčšie slovenské mestá obnovili vozový park električiek a trolejbusov, zmodernizovali električkové trate, vrátane električkovej trate do Petržalky..

Projekty, ktoré sa nestihli dokončiť z Operačného programu Dopravu budú od nového roka financované z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra. Boli kvôli tomu rozdelené do dvoch fáz. Ide o šesť projektov diaľnic a rýchlostných ciest: D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, D1 Hubová  – Ivachnová, D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, D3 Svrčinovec – Skalité a R2 Zvolen východ – Pstruša) a 10 fázovaných menších projektov modernizácie ciest I. triedy.

Operačný program Doprava je najlepšie čerpaným na Slovensku. Zvyšné zhruba dve percentá by sa mali po zúčtovaní záloh a predfinancovania.

„Rekordné čerpanie eurofondov prispelo k rastu ekonomiky a potiahlo dopredu sektor stavebníctva. Toto je tiež jeden z faktorov európskych investícií, ktorý chceme udržať i v budúcich rokoch s novým Operačným programom Integrovaná Infraštruktúra. Vďaka fázovaným projektom, ale aj nášmu zameraniu na kvalitnú prípravu projektov, budeme plynulo pokračovať v zlepšovaní dopravy na Slovensku,“ zhodnotil minister J. Počiatek.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *