Pondelok 23. júla. Meniny má Oľga

Výdavky na reklamu na spotrebné úvery neustále rastú

V roku 2015 investovali banky a nebankové subjekty, ktoré poskytujú spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti, do reklamy dvakrát viac ako v roku 2012.

Zatiaľ čo v roku 2015 výdavky na propagáciu hotovostných pôžičiek medziročne poklesli, zadávatelia reklám na spotrebné úvery potvrdili niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend zvyšovania reklamných rozpočtov dvojciferným tempom.

Informácie vyplávajú z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

reklama-spotrebne-uvery Vývoj výdavkov do reklamy v priebehu roka napovedá, že ochota zadlžiť sa je pravdepodobne vyššia v predvianočnom období, kedy poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov. 

Najvýznamnejším komunikačným prostriedkom tradičného mediamixu bola televízia, kde zadávatelia alokovali 93 percent z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek.

Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 79 658 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín. Inzercia v printe pokryla 567 inzertných strán. Z takmer 6 630 vonkajších plôch pripadli takmer dve tretiny (62%) na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 5 563 spotov.

Celkovo minuli zadávatelia na reklamu produktov spotrebných úverov a hotovostných pôžičiek viac ako 80,5 mil. eur. Z toho 78 percent pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 22 percent na propagáciu pôžičiek v hotovosti.

Na 5 najväčších zadávateľov v segmente Spotrebné úvery pripadajú takmer tri štvrtiny (74%) celkových reklamných výdavkov v tomto segmente. Pri hotovostných pôžičkách pripadlo na TOP 5 zadávateľov necelých 97 % celkových výdavkov na reklamu v tomto segmente.

zadavatelia-spotrebne-pozicky Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 115 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc). 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *