Streda 15. júla. Meniny má Henrich

Ako financovať počiatočné vybavenie kancelárie?

PR článok 05.06.2020 | 12:58 0 Komentárov

Firmy potrebujú kvalitné vybavenie kancelárií, aby svoju prácu vedeli vykonávať na profesionálnej úrovni. Pre niektoré začínajúce firmy to môže byť príliš finančne nákladné. V nasledujúcom článku preto poradíme, ako financovať vybavenie kancelárie úverom.

Kancelárske vybavenie môže byť drahé a mnoho malých podnikov či začínajúcich podnikov s obmedzenými finančnými prostriedkami jednoducho nemá dosť peňazí na jeho nákup. Nákup vybavenia, ako počítače, softvér, tlačiarne a sieťové zariadenia bude pravdepodobne jedným z najväčších výdavkov na uvedenie kancelárie do prevádzky.

Radi by ste si aj vy zadovážili do vašej kancelárie nový nábytok, počítače či webkamery? Existuje viacero spôsobov, ako vybavenie financovať.

Spôsoby financovania vybavenia kancelárie

Ideálnou možnosť je mať dostatočné vlastné zdroje. Ak však nemáte dostatok financií, je možné obrátiť sa na banku a požiadať o úver. Jeho splatnosť môže byť od niekoľkých mesiacov až po niekoľko rokov. Čím dlhšiu dobu splácania si zvolíte, tým nižšie budú splátky, no tým viac v konečnom dôsledku zaplatíte.

Krátkodobé a strednodobé pôžičky môžu začínajúcej firme pomôcť získať kancelárske vybavenie, ktoré potrebuje, bez veľkých jednorazových výdavkov z vlastných financií. Väčšiu šancu pri získavaní úveru majú spoločnosti s vyšším podielom vlastného kapitálu v podnikaní. Pozitívnu úlohu zohráva aj kvalitný biznis plán. Problémom však pre začínajúce firmy môže byť nedostatočná história. Banky si totiž nemajú podľa čoho overiť, ako spoľahlivá firma ako dlžník je a odhadnúť, ako sa môže správať v budúcností.

Niektorí vlastníci firiem sa preto rozhodnú financovať svoje počiatočné kancelárske vybavenie osobnou pôžičkou. Šance získať úver na fyzickú osobu sú oveľa vyššie ako pri firemnom úvere, navyše môže byť táto forma lacnejšia. Nevýhodou je však osobné ručenie. V prípade samostatne zárobkovo činných osôb nie je ale medzi tým, či ide o firemný a súkromný úver, z pohľadu ručenia žiadny rozdiel.

TIP: V prípade, ak sa rozhodnete zabezpečiť financovanie kancelárskeho vybavenia úverom, banky očakávajú, že peniaze použijete na tento účel. Ak by ste peniaze použili na niečo iné, napríklad na úhradu dodávateľských faktúr a veriteľ to zistí, môže to ohroziť vaše šance na získanie budúcich pôžičiek. 

Správne vybavenie kancelárie je dôležité

Výber správneho kancelárskeho vybavenia uľahčí podnikom hladký a efektívny chod každodenných činností. Pri výbere jednotlivých súčastí kancelárie by ste mali mať vždy na pamäti nielen potreby firmy ale aj zamestnancov. Aj v tomto prípade platí, že ak sú zamestnanci spokojní a majú správne nástroje na výkon svojej práce, budú motivovaní a budú odvádza vyšší výkon. To znamená, že budú produktívnejší, čo je bezpochyby obojstranne výhodná situácia.

Vybavenie kancelárie je veľmi dôležité a preto by ste nemali jej zariaďovanie v žiadnom prípade podceňovať. Nezabúdajte na to, že ide o počiatočnú investíciu, ktorá sa po čase vráti.

Reklamný článok
Foto: Andrea Piacquadio/ Pexels

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *