Pondelok 18. decembra. Meniny má Sláva

MasterCard: popredné európske kluby získali 50 miliónov EUR za postup do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA

Investície 18.12.2009 | 13:18 0 Komentárov

Podľa štúdie spoločnosti MasterCard sa finančný prínos Ligy majstrov UEFA pre európsku ekonomiku pohybuje okolo 6 MILIARD EUR. Tohoročným výhercom hlavnej ceny vo výške 11,5 miliónov EUR zo skupinovej fáze sa stal francúzsky klub FC Girondins de Bordeaux. Anglicko, Taliansko a Španielsko zažili v tomto roku najväčší nárast príjmov.

Štúdia spoločnosti MasterCard ukazuje, že každý z popredných európskych futbalových klubov zarobil v priemere 50 miliónov EUR za postup do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA.

Štúdiu viedol profesor Simon Chadwick, jeden z popredných svetových odborníkov na podnikanie v športe. Jedným z jej výsledkov je, že hlavným príjemcom sa stal francúzsky futbalový klub FC Girondins de Bordeaux, ktorý v tomto roku získal 11,5 miliónov EUR zo skupinovej fáze Ligy majstrov UEFA plus ďalšie 3 milióny EUR za postup do vyraďovacieho kola. V prípade klubov, ktoré súťažili v skupinovej fáze a nekvalifikovali sa do vyraďovacieho kola Ligy majstrov UEFA sa odhaduje, že si za svoju účasť zarobili v priemere spolu 32 miliónov EUR.

V tomto kalendárnom roku sa z najväčšieho ekonomického oživenia tešilo Anglicko, Taliansko a Španielsko. Anglicko získalo pre svoje kluby peňažné ceny v hodnote 129,5 miliónov EUR za účastníka vo finále (Manchester United) a za štyri družstvá zúčastňujúce sa skupinovej fáze. Futbalové kluby v Taliansku s tromi klubmi, ktoré sa kvalifikovali do vyraďovacieho kola v minulej sezóne a štyrmi tímami v tohoročnej skupinovej fáze, si vyrobili 104 miliónov EUR. V rovnakom období získali Španielske kluby 96,9 miliónov EUR za získanie trofeje v minulej sezóne a za štyri tímy, súťažiace v skupinovej fáze v roku 2009.

,,Za kalendárny rok, ako ukazuje náš výskum, dosiahla Liga majstrov UEFA hodnotu až 6 MILIARD euro pre európsku ekonomiku, pričom Anglicko, Taliansko a Španielsko zaznamenali najväčší ekonomický rast za posledných 12 mesiacov.  To znamená, že finančný prínos Ligy majstrov UEFA pre európsku ekonomiku je porovnateľný s posledným finále Svetového pohára FIFA v Nemecku,“ hovorí profesor Chadwick, ktorý viedol odbornú štúdiu spoločnosti MasterCard.

,,Liga majstrov UEFA je jednak vzrušujúcou udalosťou pre futbalových fanúšikov po celom svete a zároveň predstavuje dôležitou príležitosť na sponzoring a prínos k ekonomickému a obchodnému zdraviu Európy. Málo ľudí si uvedomuje, že UEFA v tejto sezóne značne zvýšila svoje príjmy z cien pre Ligu majstrov UEFA, čo predstavuje obrat k lepšiemu oproti predchádzajúcim rokom, " dodáva Chadwick. 

Paul Meulendijk, vedúci sponzoringu spoločnosti MasterCard Europe, hovorí: „Ako oficiálny sponzor Ligy majstrov UEFA od roku 1994 sa domnievame, že vykonávanie výskumu ekonomického dopadu sponzoringu je zásadné a potvrdzuje, že MasterCard je jedným z hlavných subjektov, umožňujúcich pochopenie podstaty podnikania v športe. Prieskum tejto sezóny znovu ukazuje, aký dôležitý je ekonomický dopad týchto udalostí a ako vášeň pre futbal môže dokonca viesť k oživeniu nielen pre zúčastnené kluby, ale aj pre ekonomiku ."

UPOZORNENIE

Tento text je tlačová správa. Investujeme.sk zverejňuje komerčné oznamy a tlačové vyhlásenia v dodanom znení a nezodpovedá za ich obsah.