Nedeľa 17. decembra. Meniny má Kornélia

Spoločnosť MasterCard Europe dosiahla v druhom štvrťroku 2009 udržateľný rast

Banky 04.08.2009 | 10:18 0 Komentárov

Za pozitívnymi výsledkami v Európe stoja partnerstvá s finančnými inštitúciami
a poprednými obchodníkmi.

Spoločnosť MasterCard Europe dnes oznámila svoje prevádzkové výsledky za druhý štvrťrok 2009 dosiahnuté v európskom regióne. Navzdory búrlivej ekonomickej situácii dosiahla MasterCard Europe vďaka pevnému spojenectvu s partnerskými finančnými inštitúciami a poprednými obchodníkmi významné obchodné úspechy – miera, v akej európski spotrebitelia využívali svoje karty MasterCard na nákupy, vzrástla medziročne o 7,2 %. 

 „V uplynulom štvrťroku sme v súlade s našou stratégiou zameranou na zákazníkov pokračovali v tesnej spolupráci s partnerskými finančnými inštitúciami. Našim cieľom bolo nachádzať príležitosti na maximalizáciu hodnoty ich kartových programov. To, že aj napriek prudkému poklesu ekonomiky Európania používajú svoje karty značky MasterCard častejšie ako pred rokom, dokladá pohodlie, kontrolu, zabezpečenie a odmeny, ktoré im karty prinášajú,“ uviedol Javier Perez, prezident spoločnosti MasterCard Europe. 

V druhom štvrťroku uzavrela spoločnosť MasterCard v celom regióne rad významných obchodných zmlúv. „Umožnila nám to naša globálna platforma špičkových inovačných produktov – od debetných a kreditných kariet až po elektronické peňaženky a bezkontaktný systém MasterCard PayPass. Vďaka silnému zastúpeniu v celej Európe máme dobrú východiskovú pozíciu na napĺňanie týchto zmlúv a môžeme poskytovať riešenia, ktoré vyhovujú najrôznejším potrebám držiteľov kariet. Pritom kladieme základy pre ďalší rozvoj elektronických platieb v tomto regióne od Atlantického oceánu až po východné hranice Ruska,“ dodal Javier Perez. 

Výsledky v Európe

V druhom štvrťroku tohto roku vykázal európsky región v porovnaní s druhým štvrťrokom minulého roku medziročný rast hrubej dolárovej hodnoty transakcií realizovaných kartami MasterCard (2,1 %), objemu platieb u obchodníkov (3,0 %), počtu nákupných transakcií (7,2 %) i počtu výberových transakcií (4,4 %). Od 1. apríla do 30. júna realizovali európsky držitelia kariet MasterCard viac ako 1,6 miliardy nákupných transakcií, vrátane internetových. 

K 30. júnu 2009 vydali partnerské finančné inštitúcie v Európe celkovo 196 miliónov kariet MasterCard (bez značiek Maestro a Cirrus), čo je o 3,8 % viac ako v rovnakom štvrťroku 2008. Európania môžu svoje karty MasterCard využívať na 8,6 mil. akceptačných miest v regióne a 29,4 mil. akceptačných miest na celom svete, vrátane Internetu. 

Značka Maestro sa navyše objavila na 305 mil. kariet, rovnako ako v tom istom štvrťroku 2008. Spotrebitelia môžu teraz s kartami Maestro nakupovať u viac ako 7,2 mil. obchodníkov v Európe a cca 12,1 mil. obchodníkov na celom svete a na Internetu. 

V práve skončenom štvrťroku dosiahla spoločnosť MasterCard v Európe rad významných obchodných úspechov, okrem iných: 

  • MasterCard posilňuje svoje vzťahy s poprednými európskymi obchodníkmi prostredníctvom novej zmluvy o partnerstve s britským konzorciom pre maloobchod (British Retail Consortium, BRC) a zavádza inovačné riešenia, ktoré spotrebiteľom uľahčujú život, ako napr. bezkontaktný platobný systémPayPass  vo vybraných predajniach reťazca Boots UK v Londýne a Liverpoole v spojení so systémom RBS WorldPay. 
  • Turecká Akbank spustila kobrandovaný program Carrefour Axess v partnerstve s najväčším európskym maloobchodným reťazcom Carrefour. Nová karta kombinuje výhody osvedčeného kreditného programu Akbank Axess s plným rozsahom služieb a kartový program spoločnosti Carrefour zameraný na privátne značky v Turecku. Všetky karty fungujú aj v systéme  PayPass, ktorý bol už sprevádzkovaný na takmer 2 500 termináloch vo viac ako 170 tureckých supermarketoch Carrefour.  
  • Po roku úspešnej integrácie spoločnosti Europay France a vďaka radu úspešne realizovaných zmlúv rapídne rastú objemy transakcií s kartami MasterCard vo Francúzsku – hrubý dolárový objem vzrástol o cca 22 % a počet spracovaných transakcií o cca 35 % oproti rovnakému štvrťroku 2008. S rozvojom Jednotnej oblasti pre platby v EUR (SEPA) značne rástli objemy spracované spoločnosťou MasterCard na rôznych trhoch celého regiónu, pretože príjemcovia a obchodníci môžu teraz spracovávať vnútroštátne transakcie pod značkou Maestro namiesto lokálnej značky debetných kariet.  
  • Nové partnerstvo s BankAmericard, akceptačnou divíziou Deutsche Bank S.p.A. a Autostrade per Italia, popredným talianskym diaľničným koncesionárom, prinieslo veľký úspech v oblasti prijímania kariet. Rozšírenie platnosti kariet Maestro na výkonovo spoplatnenú sieť talianskych diaľnic tento rok v lete uľahčí platenie mýtneho debetnými kartami turistom, ktorí cestujú do Talianska aj po Taliansku. Priaznivý obchodný vývoj v Taliansku v tomto štvrťroku podčiarklo dosiahnutie míľnika – bolo už vydaných 15 miliónov kariet MasterCard, ktoré ďalej rozširujú základňu 41 mil. kariet značiek MasterCard a Maestro.

UPOZORNENIE

Tento text je tlačová správa. Investujeme.sk zvereňuje komerčné oznamy a tlačové vyhlásenia v dodanom znení a nezodpovedá za ich obsah.